در رسانه| بودجه بهزیستی کشور چندین برابر رشد یافت

زنجان - ایرنا - معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: بودجه این سازمان طی سه سال گذشته چندین برابر رشد یافت که تاثیر آن در نگاه مردم، دستگاه‌های دیوانی و اداری کشور به بهزیستی مشهود است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی محمد قادری روز چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر زنجان، افزود: ایجاد شغل برای مددجویان با همکاری دولت و مجلس شورای اسلامی در دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی گفت:اعتبارات تسهیلات اشتغال سازمان بهزیستی از ۳۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۰ به ۱۵۰ هزار میلیارد ریال در سال ۱۴۰۳ رسید که نشانگر رشد و جهش قابل توجه در این حوزه است.

قادری با بیان اینکه سازمان بهزیستی مراجعه حضوری و میدانی به استانها را در دستور کار قرار داده است، گفت: زنجان بیست و نهمین استانی است که در یک ماه گذشته مورد بازدید قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این سفرها تلاش کردیم نقاط محروم را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهیم، اضافه کرد: تلاش برای محرومیت زدایی و حل مشکلات مددجویان در مناطق محروم و کم برخوردار در دولت شهید خدمت رقم خورد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه جهش جدی در پیشبرد امور سازمان را شاهد هستیم، گفت: مخاطبان این سازمان متعدد و نیازمند توجه ویژه هستند و از طرفی کار در این سازمان سخت و طاقت فرساست.

به گفته قادری، طی ۴۰ روز گذشته دیدار با ۴۳ هزار مددجو و گفت و گوی مستقیم و چهره به چهره با آنها در ۲۹ استان کشور انجام شده است.

خدمت به محرومان نباید مسئولان را خسته کند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان نیز در این دیدار با بیان اینکه خدمت به محرومان نباید مسئولان را خسته کند، ادامه داد: اگر مسوولی در این خصوص خسته شود نعمت خدمت تبدیل به نغمت می‌شود.

حجت الاسلام علی خاتمی با بیان اینکه یکی از ابتکارات جمهوری اسلامی ادغام دستگاه‌های حمایتی بود و شهید فیاض بخش بنیانگذار سازمان بهزیستی است، افزود: مدیران و مسوولانی که در این حوزه کار می‌کنند باید نسبت به محرومان توجهی بیشتری داشته باشند.

امام جمعه زنجان با تاکید بر اینکه مسئوولان دستگاه های حمایتی باید بیش از گذشته وقت خود را به مشکلات محرومان اختصاص دهند، ادامه داد: بیشترین اعتبارات در حوزه بهزیستی و تامین اجتماعی صرف می‌شود و باید برای کسب رضایت گروه های هدف تلاش کرد.

وی با بیان اینکه جمعیت کشور به سمت پیری حرکت می کند، گفت: ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی موجب افزایش طول عمر انسان‌ها شده است و با افزایش سن هزینه‌های درمان افزایش می یابد و طبیعتا به مراقبت‌های بیشتر نیاز خواهند داشت.

حجت الاسلام خاتمی با تاکید بر اینکه نباید از دعای محرومان به ازای خدمت غافل شد، خاطرنشان کرد: توفیق خدمت به محرومان جای شکرگزاری دارد و باید خودکفایی، تقویت و مهارت آموزی برای گروه‌های هدف به ویژه معلولان بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان نیز در این دیدار از برگزاری میز خدمت و دیدار چهره به چهره با رویکرد حل مساله و ظرفیت سازی اجتماعی همزمان با سفر معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در این استان خبر داد و گفت: برنامه نشست صمیمی با مددجویان در شهرستان های استان زنجان برگزار می شود و به مطالبات و درخواست های مراجعان و گروه هدف پاسخ داده خواهد شد.

روح اله خدابنده لو عنوان کرد: این طرح با حضور دستگاه‌های مختلف به منظور گره‌گشایی از مشکلات جامعه هدف بهزیستی از جمله بانوان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت و دیگر مددجویان تحت پوشش برگزار شده است.

به گفته این مسئول با سفر رئیس سازمان بهزیستی کشور به استان حداقل ۳۰ میلیارد ریال اعتبار برای رفع مشکلات مددجویان در اختیار بهزیستی استان زنجان قرار می‌گیرد.

کد خبر 115160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد