شهرری | برگزاری جلسه ستاد مناسب سازی

اولین جلسه مناسب سازی شهرستان ری به ریاست فرمانداری ویژه این شهرستان و دبیری بهزیستی شهرستان ری با هدف بررسی دستورالعمل های قانون جامع معلولین و استفاده جامعه هدف از اماکن عمومی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، اولین جلسه شورای مناسب سازی در سال  ۱۴۰۳ با حضور بشارت معاون عمرانی فرماندار ویژه شهرستان ری، داود خادم مدیر بهزیستی شهرستان ری، فاطمه غفارنژاد معاون توانبخشی بهزیستی شهرستان ری، مدیران و نماینده های ادارات شهرستان ری در محل سالن اجتماعات شهداء مدافع حرم فرمانداری شهرستان ری برگزار شد.

در این جلسه داود خادم مدیر بهزیستی شهرستان ری به عنوان دبیر جلسه گفت: تعامل بهزیستی و ادارات سبب شده بخشی از نواقص درحوزه مناسب سازی تردد معلولان رفع شود اما، هنوز مشکلات جدی در این زمینه وجود دارد و باید راهبردها با جدیت و به صورت گسترده‌ تر دنبال شود و با پیگیری بهزیستی و الزمات قانونی که برای بحث مناسب‌سازی است باید اماکن مناسب سازی شود.
 

در ادامه مدیر بهزیستی شهرستان ری با اشاره به  لزوم دسترس پذیری ادارات جهت افراد کم توان نسبت به انجام موارد مناسب سازی تاکید داشت وگفت: بیشتر اماکن ما فاقد دسترس پذیری برای افراد دارای معلویت است و ریشه همه این‌ها را درنظام مهندسی می‌بینم و اینکه چرا یک مهندس حاضر است یک ساختمانی را طراحی کند درحالی که درطراحی خود از ابتدا ایمان دارد که فرد دارای معلولیت نمی‌تواند از آن استفاده کند.

وی تصریح کرد: بنابراین نظام مهندسی ما باید دگرگون شود و انقلابی در آن رخ دهد و دسترس پذیری همانند درودیوار یکی از الزاماتی باشد که می‌تواند درطراحی یک ساختمان برای مهندسین ما قابل توجه و اجرا باشد


بشارت معاون عمرانی فرماندارویژه  شهرستان ری و رئیس شورای مناسب سازی نیز اقدامات ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب سازی را به سبب کاهش مشکلات معلولین در عبور و مرور مهم برشمرد و گفت: مصوبات این ستاد بایستی به طور کامل و در زمان مقرر انجام شود.

معاون عمرانی فرماندارویژه شهرستان ری ادامه داد: اجرای طرح مناسب سازی محیط شهری برای جامعه معلولان، رسالت و تکلیفی بین بخشی و فرابخشی دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی است که این مهم نیز با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مربوطه قابل انجام است.

 در ادامه این جلسه گزارش انجام مصوبات قبلی بررسی و مقرر گردید تمام ادارات و سازمان‌های دولتی در خصوص مناسب سازی و دسترسی پذیری محیطهای اداری، خدماتی و معابر اهتمام ویژه داشته باشند و مصوباتی جهت سهولت در اجرای مناسب سازی نیز تصویب شد.

کد خبر 115104

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد