شهرتهران| نشست معاون پیشگیری با مسئولین مراکز مشاوره ژنتیک

منیره حاتمی معاون پیشگیری بهزیستی شهرتهران از نشست مراکز مشاوره ژنتیک با کارشناسان بهزیستی استان تهران و بهزیستی شهر تهران خبر داد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، معاون پیشگیری بهزیستی شهر تهران عنوان کرد: با هدف بررسی دقیق بیماری یا بیماری های خانواده، و نوع الگوی وراثت پذیری آنها مشاوره ژنتیک در ازدواج های فامیلی و فرزندآوری بسیار مهم و ضروری است.

حاتمی در ادامه افزود: مشاوره ژنتیک اطلاعاتی را برای افرادی که اختلالات ژنتیکی دارند یا ممکن است در معرض خطر باشند فراهم می کند. یک مشاور ژنتیک از شما اطلاعاتی می گیرد تا درباره خطرات ژنتیکی با شما صحبت کند و راهکارهای لازم را به شما ارائه می شود.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: کلیه افرادی که قصد ازدواج فامیلی دارند و در خانواده آنان افراد مبتلا به بیماریهای ارثی وجود دارند و نیز کسانیکه در انتظار فرزندان و یا نگران تکرار یک بیماری ارثی در خانواده هستند لازم است به مشاور ژنتیک مراجعه کنند.

شایان ذکر است، در این جلسه مقرر شد مراکز مشاوره ژنتیک علاوه بر فعالیت در شهرستان تهران به کل مراجعین شهرستانهای استان تهران نیز ارائه خدمات مطلوب ارائه دهند.

کد خبر 115103

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد