برگزاری مسابقه و جشنواره منطقه ای "طعم امید۲"  با شعار " طعم گردشگری با افراد تاثیرگذار دارای معلولیت " در گیلان

مسابقه آشپزی و جشنواره منطقه‌ای «طعم امید ۲» با موضوع پخت غذاهای سنتی توسط افراد تاثیرگذار دارای معلولیت، طی حضور دکتر عابدین قاسمیان معاون توانبخشی بهزیستی گیلان و سایر کارشناسان بهزیستی در استان گیلان(شهرستان شفت) برگزار شد.

این مسابقه که به صورت جشنواره و با هدف ارتقای توانمندی و دسترس پذیری افراد دارای معلولیت در صنعت گردشگری خوراک، احیا و ترویج غذاهای سنتی و فرهنگ خوراک بومی مناطق کشور، کمک به تقویت مهارت و اشتغال زایی افراد دارای معلولیت و تقویت خودباوری و ایجاد نشاط میان افراد دارای معلولیت طراحی شده است، در قالب سه مرحله اصلی: ثبت نام و ارزیابی اولیه فهرست و شرایط متقاضیان، اجرای مسابقه مقدماتی بصورت همزمان در استان های گیلان، گلستان، مازندران و تهران برگزار شد.

شرکت‌کنندگان در این مسابقه افراد دارای معلولیت حائز شرایط از گروه‌های معلولیتی جسمی حرکتی، نابینایان و افراد با سندرم داون بودند که در طبخ غذاهای سنتی مبتنی بر فرهنگ خوراک استان‌های منطقه شمال کشور شامل گیلان، مازندران ، گلستان و استان تهران به رقابت پرداختند.

مراحل ارزیابی اولیه استانی براساس فهرست غذاهای انتخابی متقاضیان در این ۴ استان انجام می شود و نفرات اول برگزیده از هر یک از گروه های معلولیتی فوق در استان، به مسابقه نهایی راه پیدا می کنند.

مجموعا ۱۲ نفر برگزیده از چهار استان برای شرکت در مسابقه نهایی در تهران مورد ارزیابی و داوری قرار می گیرند و به ۳ نفر برتر از گروه های معلولیتی جوایز نفیس اهدا خواهد شد.

کد خبر 114955

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد