افزایش ۴۰ درصدی حق پرستاری افراد دارای معلولیت

مدیرکل دفتر بودجه و تلفیق منابع سازمان بهزیستی کشور، از افزایش ۴۰ درصدی حق پرستاری مراکز نگهداری غیردولتی و افراد دارای معلولیت شدید، خیلی شدید و دارای ضایعه نخاعی مستقر در منزل خبر داد.

به گــزارش روابـط‌عمـومی اداره‌کـل بهـــزیستی استـان کرمانشـــاه؛

براساس مصوبه سال ۱۴٠۳، حق پرستاری و مددکاری مراکز به میزان ۴۰ درصد افزایش یافته است که با این احتساب، حق پرستاری مراکز شبانه‌روزی درجه یک از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۵ میلیون و ۸۸۰ هزار تومان، حق پرستاری برای نگهداری افراد مجهول‌الهویه در مراکز شبانه‌روزی درجه یک از ۵ میلیون و ۴۰ هزار تومان به ۷ میلیون و ۵۶ هزارتومان افزایش می‌یابد.

حق پرستاری افرادی با بیماری‌ها و نیازهای خاص در مراکز، از ۵ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان به ۷ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان و همچنین حق پرستاری مراکز روزانه به ازای هر فرد از ۲ میلیون و ۵۶۰ هزار تومان به ۳ میلیون و ۵۸۴ هزار تومان، حق پرستاری افراد دارای اختلالات اتیسم به ازای هر فرد در مراکز روزانه از ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به ۴ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان افزایش یافته است.

برای افراد بهره‌مند از خدمات تخصصی توانبخشی در منزل، کمک‌هزینه‌ای به مبلغ یک میلیون و ۴۳۱ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

. درخصوص میزان حق پرستاری افراد دارای ضایعه نخاعی، معلولان شدید و خیلی شدید: در سال گذشته حق پرستاری این افراد ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بود که این رقم در سال جاری به ۲ میلیون و ۹۴۰ هزارتومان افزایش یافته است.


بـرای پیوستـن به کانـال اداره‌کل بهـــزیستی استـان کرمانشــاه در پیام‌رسان ایتــا، اینجــــا را لمس کنیـد.

کد خبر 114905

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد