دیدار مدیرکل بهزیستی گیلان با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان

صبح روز بیست و یکم مردادماه؛ آریا طوفانی مدیرکل بهزیستی گیلان به اتفاق هیئت همراه، طی حضور در اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان گیلان با سیدمجتبی جلالی پور مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) گیلان دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی گیلان؛ آریا طوفانی در این دیدار ضمن قدردانی از تلاشهای خدمتگزاران کمیه امدادامام خمینی(ره) در جهت خدمت رسانی به اقشار نیازمند جامعه و ارائه گزارشی جامع از اقدامات و فعالیتهای بهزیستی استان؛ اظهار داشت: اهداف سازمان بهزیستی و کمیته امدام امام خمینی(ره) از بدو تاسیس ، خدمت رسانی به اقشار نیازمند جامعه بوده است و این دو نهاد همواره در یک مسیر و با یک هدف برای خدمت رسانی به مددجویان گام برمی دارند.

وی در ادامه توانمندی و افزایش توان مددجویان در انجام امورات و رسیدن به خود کفایی را از اولویت های سازمان بهزیستی برشمرد و گفت: تحقق توانمندی مددجویان با ایجاد نگرشی نو امکان پذیر خواهد بود و می بایست در جهت به ثمر رسیدن این هدف از تمامی ظرفیت های موجود استفاده کرد.

طوفانی در ادامه با اشاره به اهمیت ساخت مسکن مددجویان و اشتغال مددجویان بهزیستی ، خاطر نشان کرد: فراهم نمودن سرپناه و ایجاد اشتغال مهمترین مبحثی است که موجب آرامش خاطر و توانمندی مددجویان می گردد و با تلاش ها و تعاملات بین بخشی و استفاده از ظرفیتهای دولتی و مردمی در صددیم تا این هدف مهم سازمان را محقق نماییم.

وی با بیان اینکه بسیاری از مددجویان بهزیستی با توجه به شرایط جسمانی ویژه و معلولیت نیازمند دریافت خدمات بهزیستی هستند افزود:طی اتخاذ تمهیدات لازم در دولت شهیدجمهور آیت الله رئیسی،تمامی افراد پشت نوبت مستمری وارد چرخه دریافت خدمات بهزیستی شدند و متعاقبا بسیاری از این مددجویان نیز از خدمات توانبخشی و توانپزشکی بهره مند خواهند شد.

طوفانی همچنین از کنترل و ساماندهی وضعیت کودکان کار در استان خبر داد و گفت: شناسایی ۱۲۰ کودک کار در استان گیلان توسط کارشناسان مربوطه سازمان بهزیستی صورت پذیرفت و اقدامات لازم برای خانواده‌های دارای قابلیت بازتوانی ۳۰ نفر از این کودکان، انجام شده‌است و با توجه به تحت پوشش بودن خانواده های برخی از این کودکان در کمیته امداد امام خمینی(ره)، می توان با همیاری این دونهاد خدمات موثری در جهت توانمندی این مددجویان ارائه شود.

وی در خصوص خدمات حوزه پیشگیری و فرهنگی بهزیستی گیلان افزود: خط تلفنی ۱۴۸۰ بصورت رایگان و شبانه روزی در خدمت عموم مردم است و کسانی که تمایل دارند از خدمات مشاوره و روانشناسی حضوری بهره مند شوند می توانند این خدمات را بصورت رایگان و با هماهنگی بهزیستی از مراکز دولتی و غیردولتی دریافت کنند.

طوفانی همچنین، فعالیت اورژانس اجتماعی را از دیگر خدمات حوزه اجتماعی بهزیستی عنوان کرد و گفت: اورژانس اجتماعی بعنوان یکی از حوزه های تخصصی امدادرسان  در حال خدمت رسانی به افراد جامعه است که با توجه به آمار بالای بروز آسیب های اجتماعی در استان ، کارشناسان اورژانس اجتماعی بصورت شبانه روزی با مداخله به هنگام و روانشناسانه در صدد کاهش و رفع آسیب های اجتماعی بر می آیند.

مدیرکل بهزیستی گیلان در خاتمه؛ تداوم تعاملات بین بخشی در جهت خدمت رسانی به اقشارنیازمند جامعه را موجب تحقق اهداف دو نهاد دانست و هرگونه مساعدت در راستای رسیدگی به امورات مددجویان و جامعه هدف دو نهاد را اعلام کرد.

سیدمجتبی جلالی پور مدیرکل کمیته امدادامام خمینی(ره) گیلان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از فعالیتهای این نهاد،    همسویی خدمت رسانی این دونهاد به اقشار نیازمند جامعه را عاملی برای فراهم نمودن بستر مناسب برای توانمندی مددجویان برشمرد و گفت: کمیته امدادامام خمینی(ره) همواره با تمام توان در کنار دستگاه های خدمت رسان مانند بهزیستی، به مددجویان ارائه خدمت می نماید و از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

وی همچنین مبحث ساخت مسکن، اشتغال و رسیدگی به معیشت نیازمندان جامعه را از اهم وظایف این دستگاه خدمدت رسان دانست و بر لزوم همکاری و همیاری دو نهاد در جهت خدمت رسانی به جامعه هدف تاکید کرد.

کد خبر 114893

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد