شرایط انتخاب همکار برای طرح غربالگری شنوایی

شرایط انتخاب همکار برای طرح غربالگری شنوایی نوزادان و کودکان ۳تا۶ سال

اول)

شرایط و نحوه انتخاب همکار از بخش غیردولتی جهت اجرای برنامه کشوری غربالگری ، تشخیص و مداخله زودهنگام شنوایی نوزادان و شیرخواران

الف) شرایط حقوقی

  1. اشخاص حقوقی شامل مؤسسات غیردولتی و خیریه که پروانه فعالیت اخذ شده ازکمیسیون ماده ۲۶ اداره کل بهزیستی استان خراسان جنوبی را داشته باشد و برابر اساسنامه، مؤسسه مجاز به ارائه خدمات پیشگیری از معلولیت‌ها یا ارتقاء سلامت باشد. حداقل یک سال سابقه فعالیت در زمینه‌های پیشگیری از معلولیت ها را داشته باشند.
  2. اولویت انتخاب با مؤسسه ای خواهد بود که در شهرستان محل اجرا در زمینه پیشگیری از معلولیت ها  فعالیت داشته باشد.

ب) وظایف ارائه خدمات از مؤسسات غیر دولتی   

  1. مؤسسه می بایست نسبت به ارائه تعهد نامه محضری و سفته به میزان مبلغ دستگاه غربالگری شنوایی و در راستای الزام به انجام تعهداتی که از جانب اداره کل بهزیستی استان اقدام نماید.
  2. مؤسسه می بایست نسبت به معرفی مجری غربالگر شنوایی جهت انجام اجرای برنامه با دستگاه غربالگری شنوایی در پایگاه دائمی و غیردائمی غربالگری، با تحصیلات حداقل لیسانس در گروه پیراپزشکی با اولویت (شنوایی شناسی، پرستاری و مامایی و در صورت عدم امکان از رشته های بهداشت عمومی، بهداشت حرفه ای و  زیست شناسی) اقدام نماید. تاییدیه مجری غربالگری شنوایی به عهده معاونت امور توسعه پیشگیری و کارشناس ناظر فنی برنامه می باشد.
  3. معرفی مسئول پیگیری و هماهنگی دارای مدرک حداقل دیپلم که وظیفه ثبت اطلاعات، تکمیل فرم ها، پیگیری موارد ارجاعی و تهیه گزارش را بعهده خواهد داشت.
  4. مؤسسه می بایست نسبت به پرداخت حقوق و مزایا نیروی غربالگر و مسئول پیگیری اقدام و اداره هیچ گونه مسئولیتی در خصوص  بکارگیری نیروهای مرتبط و حق و حقوق قانونی آنها ندارد.
  5. مؤسسه موظف است نسبت به تامین فضای مناسب و استاندارد بعنوان پایگاه دائمی و غیردائمی غربالگری شنوایی نوزادان به منظور دسترسی آسان جامعه هدف و ارائه خدمات بموقع در شهرستان مجری برنامه اقدام نماید. (پایگاه دائمی می بایست در داخل بیمارستان باشد). تاییدیه پایگاه غیردائمی پس از معرفی بخش غیر دولتی بعهده اداره بهزیستی شهرستان و کمیته استانی شنوایی اداره کل بهزیستی استان می باشد.
  6. مؤسسه می بایست نسبت به اجرای برنامه  غربالگری شنوایی نوزادان در پایگاه های دائمی و غیر دائمی تایید شده توسط اداره بهزیستی شهرستان یا هر مکان تایید شده توسط کمیته استانی اقدام نماید. مؤسسه حق واگذاری اجرای طرح را به غیر ندارد.
  7. مؤسسه می بایست نسبت به ارائه خدمات غربالگری شنوایی موالید متولد شده (زایمان های خانگی) خارج از بیمارستان بصورت سیار بخصوص در مناطق محروم و روستاها اقدام نماید.
  8. مؤسسه می بایست نسبت به رعایت استانداردهای کمی و کیفی  در مراحل مختلف طرح مطابق با سیاست های اتخاذ شده در هر سال توسط اداره کل بهزیستی استان اقدام نماید.
  9. مؤسسه می بایست نسبت به غربال کلیه موالید و  همکاری در برنامه مذکور حداقل به مدت ۶ سال با تعرفه دولتی که بصورت سالانه توسط دفتر پیشگیری از معلولیتهای معاونت توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور اعلام می گردد اقدام نماید.  
  10. مؤسسه موظف به استفاده صحیح و مطلوب از دستگاه غربالگری شنوایی می باشد و هزینه های نگهداری ، کالیبره سالانه و تعمیر دستگاه و سایر ملزومات جانبی به عهده موسسه مربوطه می باشد.
  11. مؤسسه می بایست اهتمام کامل جهت نگهداری دستگاه غربالگری شنوایی را داشته باشد و در صورت هرگونه خرابی مؤسسه میبایست جهت رفع نقص دستگاه و ارسال آن به شرکت (مورد تایید اداره کل) در اسرع وقت اقدام نماید. در غیر اینصورت هیچ عذری پذیرفته نیست و مؤسسه موظف  به جبران خسارت و ضرر و  زیان وارده ناشی از این تاخیر خواهد بود .  
  12. درصورت عدم رضایت از نحوه فعالیت، مؤسسه موظف است ظرف مدت مشخص شده از سوی اداره بهزیستی شهرستان و اداره کل  بهزیستی استان دستگاه غربالگری شنوایی و کلیه ملزومات را به مؤسسه واجدالشرایط (تایید شده از طرف اداره کل) واگذار نماید. در غیر این صورت از طریق مراجع قضایی اقدام لازم بعمل خواهد آمد
  13. مؤسسه حق واگذاری اجرای برنامه را به غیر ندارد .

دوم )

شرایط و نحوه انتخاب همکار از بخش غیردولتی جهت اجرای طرح غربالگری شنوایی کودکان ۳ تا ۵ سال

الف) شرایط حقوقی

  1. اشخاص حقوقی شامل مؤسسات غیردولتی و خیریه که پروانه فعالیت اخذ شده ازکمیسیون ماده ۲۶ اداره کل بهزیستی استان خراسان جنوبی را داشته باشد و برابر اساسنامه، مؤسسه مجاز به ارائه خدمات پیشگیری از معلولیت‌ها یا ارتقاء سلامت باشد. حداقل یک سال سابقه فعالیت در زمینه‌های پیشگیری از معلولیت ها را داشته باشند.
  2. اولویت انتخاب با مؤسسه ای خواهد بود که در شهرستان محل اجرا در زمینه پیشگیری از معلولیت ها  فعالیت داشته باشد.

ب) وظایف ارائه خدمات از مؤسسات غیردولتی   

  1. مؤسسه می بایست نسبت به ارائه تعهدنامه محضری و سفته به میزان مبلغ دستگاه غربالگری شنوایی  کودکان و در راستای الزام به انجام تعهداتی که از جانب اداره کل بهزیستی استان اقدام نماید.
  2. مؤسسه می بایست نسبت به معرفی مجری غربالگری شنوایی جهت انجام اجرای طرح با دستگاه غربالگری شنوایی در بستر مراکز غربالگری با تحصیلات حداقل لیسانس شنوایی شناسی اقدام نماید.
  3. مؤسسه می بایست نسبت به معرفی مسئول پیگیری و هماهنگی دارای مدرک حداقل دیپلم که وظیفه ثبت اطلاعات، تکمیل فرم ها، پیگیری موارد ارجاعی و تهیه گزارش را بعهده خواهد داشت.
  4. مؤسسه می بایست نسبت به پرداخت حقوق و مزایا نیروی غربالگر و مسئول پیگیری اقدام و اداره هیچ گونه مسئولیتی در خصوص  بکارگیری نیروهای مرتبط و حق و حقوق قانونی آنها ندارد.
  5. مؤسسه موظف است نسبت به تامین فضای مناسب و استاندارد بعنوان پایگاه دائمی غربالگری شنوایی کودکان به منظور دسترسی آسان جامعه هدف و ارائه خدمات بموقع در شهرستان مربوطه اقدام نماید. تایید مکان ارائه خدمات پس از معرفی بخش غیر دولتی بعهده کمیته استانی شنوایی اداره کل بهزیستی استان می باشد.
  6. مؤسسه می بایست نسبت به اجرای طرح غربالگری شنوایی کودکان ۳ تا ۵ سال در مراکز دائمی و غیر دائمی تایید شده توسط اداره شهرستان یا هر مکان تایید شده توسط کمیته استانی اقدام نماید. موسسه حق واگذاری اجرای طرح را به غیر ندارد.
  7. مؤسسه می بایست نسبت به تعهد جهت ارائه خدمات غربالگری بصورت سیار بخصوص در نمایندگی های زیرمجموعه و همچنین در مناطق محروم و روستاها اقدام نماید.
  8. مؤسسه می بایست نسبت به غربال کلیه کودکان ۳ تا ۵ سال شهرستان  و نمایندگی های زیرمجموعه و همکاری در طرح  مذکور حداقل به مدت ۶ سال با تعرفه دولتی که بصورت سالانه توسط دفتر پیشگیری از معلولیت های معاونت توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور اعلام می گردد اقدام نماید.
  9. مؤسسه می بایست نسبت به رعایت استانداردهای کمی و کیفی  در مراحل مختلف طرح مطابق با سیاست های اتخاذ شده در هر سال توسط اداره کل بهزیستی استان اقدام نماید.
  10. مؤسسه موظف به استفاده صحیح و مطلوب از دستگاه غربالگری شنوایی می باشد و هزینه های نگهداری ، کالیبره سالانه و تعمیر دستگاه و سایر ملزومات جانبی به عهده مؤسسه مربوطه می باشد.
  11. مؤسسه می بایست اهتمام کامل جهت نگهداری دستگاه غربالگری شنوایی را داشته باشد و در صورت هرگونه خرابی مؤسسه می بایست جهت رفع نقص دستگاه و ارسال آن به شرکت (مورد تایید اداره کل) در اسرع وقت اقدام نماید. در غیر اینصورت هیچ عذری پذیرفته نیست و مؤسسه موظف  به جبران خسارت و ضرر و  زیان وارده ناشی از این تاخیر خواهد بود .  
  12. درصورت عدم رضایت از نحوه فعالیت، مؤسسه موظف است ظرف مدت مشخص شده از سوی اداره بهزیستی شهرستان و اداره کل  بهزیستی استان دستگاه غربالگری شنوایی و کلیه ملزومات را به موسسه واجدالشرایط (تایید شده از طرف اداره کل) واگذار نماید. در غیر این صورت از طریق مراجع قضایی اقدام لازم بعمل خواهد آمد
  13. مؤسسه حق واگذاری اجرای برنامه را به غیر ندارد .

کد خبر 114815

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد