معافیت کارفرمایان از پرداخت حق بیمه کارکنان دارای معلولیت

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت:پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به میزان ۲۰درصد و معافیت مالیاتی ماده ۲۴ ویژه افراد دارای معلولیتی که به استخدام یک کارفرما درآمده‌اند و از وی حقوق و دستمزد و حق بیمه دریافت می‌نمایند،ارائه داده می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛"وجیهه محمدی فلاح" مدیرکل بهزیستی استان البرز در گفتگو با خبرنگار تسنیم در کرج با اشاره به فعالیت‌های بهزیستی در حوزه اشتغال و توانمندسازی گفت:این خدمات شامل وام و تسهیلات و خدمات خوداشتغالی، حق بیمه سهم خویش‌فرما و سرمایه کار بلاعوض ویژه بانوان سرپرست خانواده و کمک هزینه مهارت آموزی می‌باشد. 

 
وی اضافه کرد: در بخش اشتغال کارفرمایی نیز پرداخت تسهیلات به کارفرما در ازای بکارگیری افراد تحت پوشش سازمان، یکی دیگر از خدمات می‌باشد و پرداخت یارانه دستمزد بسته به شدت معلولیت ۳۰، ۴۰ و یا ۵۰ درصد دستمزد یک ماه به کارفرما پرداخت می‌شود. 
 
مدیرکل بهزیستی استان البرز ادامه داد: پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به میزان ۲۰درصد و معافیت مالیاتی ماده ۲۴ ویژه افراد دارای معلولیتی که به استخدام یک کارفرما درآمده‌اند و از وی حقوق و دستمزد و حق بیمه دریافت می‌نمایند، ارائه داده می‌شود. 
 
محمدی فلاح در خصوص ارائه مشوق‌های کارفرمایی توسط بهزیستی استان البرز گفت: در سال گذشته به تعداد ۶۱۲ نفر از مددجویان تحت پوشش واجد شرایط به مبلغ ۵۶میلیارد ریال هزینه بیمه‌های خویش فرما،کارفرما و ارتقاء کارایی افراد دارای معلولیت و نیازمندان پرداخت شده است.  
 
وی در پایان بیان نمود: دریافت مصوبه نهایی تأیید اساسنامه صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی از جمله اقدام‌های سازمان بهزیستی کشور می‌باشد که در کمیسیون‌های اصلی و فرعی دولت به تصویب رسیده و در حال گذراندن مراحل نهایی است تا این سازمان صندوق افراد دارای معلولیت را هم در سالجاری راه اندازی کند.

کد خبر 114277

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد