بیستمین همایش کشوری ادبیات عاشورایی ویژه خانواده بزرگ بهزیستی  با موضوع قرآن و عاشورا

محمدرضا هوشیار مدیر کل بهزیستی فارس و دبیر برگزاری همایش ادبیات عاشورایی در بیستمین همایش کشوری ادبیات عاشورایی ویژه خانواده بزرگ بهزیستی که با حضور علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور ، حضرت آیت الله صفایی بوشهری امام جمعه معزز بوشهر و دکتر سنگری عاشورا پژوه معاصر در شیراز برگزار شد اظهار داشت: همایش کشوری ادبیات عاشورایی برای بیستمین سال متوالی در شیراز برگزار شد و برای سومین سال متوالی ‌توفیق برگزاری همایش در رده سنی کودک و نوجوان خانواده بزرگ بهزیستی را نیز در صبح روز همایش داشتیم.


هوشیار  افزود تعداد کل آثار  در زمینه شعر و دلنوشته با موضوع قرآن و عاشورا ، را ۲۶۷ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه همایش در بهزیستی فارس عنوان نمود و گفت:از این تعداد ۱۶۵ اثر در رده سنی بزرگسالان و ۱۰۲ اثر در رده سنی کودک و نوجوان بوده است.
از گروه سنی بزرگسالان ۱۸ اثر و از گروه سنی کودک و نوجوان ۱۰ اثر  توسط هیات داوران منتخب گردیده و از ایشان جهت حضور  و خوانش آثار دعوت شده است.

دبیر برگزاری همایش کشوری ادبیات عاشورایی با اعلام موضوع اربعین جهت بیست و یکمین  همایش در سال آینده ، اظهار داشت:باید از کودکی بذر محبت اهل بیت علیهم السلام در دل فرزندان کاشته شود تا در بزرگسالی به ثمره این محبت که معرفت و تبعیت از سیره اهل بیت علیهم السلام است دست پیدا کنیم.
هوشیار بر لزوم رسمیت بخشیدن به ادبیات عاشورایی در خانه های کودک و نوجوان بهزیستی تاکید کرد و گفت با شرکت در این همایش کودکان و نوجوانان یکسال با موضوع همایش همراه و درگیر هستند و این امر تاثیر بسزایی در انتقال مفاهیم عاشورایی به ایشان خواهد داشت.

علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور ضمن حضور در این همایش و تقدیر از مدیر کل،همکاران و هیات فرهنگی مذهبی محبین اهل بیت علیهم السلام بهزیستی فارس که اجرای این همایش را رقم زده اند گفت تغییر نگرش نسبت به توانمندی های جامعه هدف 
و اثبات این موضوع که معلولیت محدودیت نیست هدف اصلی اجرای این برنامه ها در بهزیستی است.
قادری افزود توانمند سازی معنوی جامعه هدف  معزز بهزیستی بسیار حائز اهمیت است و از نظر ما همه ی کسانی که از اقصی نقاط کشور در این همایش شرکت کرده و به دبیرخانه همایش در بهزیستی فارس آثار ارسال نموده اند توانمند و پذیرفته شده هستند حتی اگر آثار ایشان در هیات داوران منتخب نشده باشد.
قادری که برای سومین سال متوالی جهت حضور در این همایش به شیراز  سفر کرده بود؛آراستگی ،نشاط و توانمند سازی معنوی ایجاد شده در این همایش را ستودنی 
عنوان کرد و گفت آثار ارسالی به همایش برجسته و فاخر است  و بهزیستی از ماه ها قبل زمینه دسترس پذیری و مناسب سازی جهت حضور جامعه هدف در این همایش را فراهم می کند.
حضرت آیت الله  غلام علی صفایی بوشهری نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و امام جمعه معزز بوشهر نیز ضمن حضور در این همایش سرودن شعر بخصوص در زمینه محبت اهل بیت علیهم السلام را توفیق الهی عنوان کرد و گفت ویژگی اصلی شعر آفرینش شعور است و شعر با مانایی و به عنوان یکی از موثرترین اشکال بیان انسانی یک ودیعه خداوندی است که می تواند اصول و مبانی ارزشمند اسلام را در اذهان ماندگار کند.
شایان ذکر است این همایش کشوری همچنان سال های گذشته بهره مندی از سخنان ارزشمند دکتر سنگری عاشورا پژوه معاصر را در برنامه داشت و مداحی حاج مهدی فصیح القلم،سید مهدی مسلمی مسئول انجمن نابینایان استان مازندران و  ابوالفضل محمدی زاده مداح نوجوان دارای معلولیت بینایی از استان خوزستان بر غنای معنوی همایش افزود.
آیین رو نمایی از کتاب شعر محبت ماندگار اثر نویسنده و شاعر دارای معلولیت بینایی مصطفی نوروزی ارسنجانی و تقدیر از حاج احد ده بزرگی پیر غلام امام حسین علیه السلام نیز با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور و جمعی از مسئولین در این همایش انجام شد.

کد خبر 114244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد