نگاه اول و رویکرد اصلی بهزیستی، توانمندی و پیشرفت توانخواهان و مددجویان است

مدیرکل بهزیستی گیلان حضور موفق هر فرد معلول در جامعه را موجب افزایش انگیزه و ارتقای توانمندی سایر توانخواهان دانست و گفت: نگاه اول و رویکرد اصلی بهزیستی، توانمندی و پیشرفت توانخواهان و مددجویان است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی گیلان؛ آریا طوفانی مدیرکل بهزیستی استان صبح روز دهم مرداد ماه؛  طی نشستی با رئیس هیأت جانبازان و معلولین استان در اداره کل بهزیستی گیلان، ضمن قدردانی از تلاش های این هیئت در جهت رسیدگی به نیازهای ورزشکاران معلول، عنوان کرد: نیازها و دغدغه های ورزشکاران توانخواه همواره مورد توجه بهزیستی است و با این دغدغه ها آشنا هستیم و تلاش می کنیم تا همواره امکانات لازم برای پیشرفت این ورزشکاران فراهم گردد.

وی در ادامه افزود: نگاه و رویکرد بهزیستی این است که توانمندی و پیشرفت مددجویان در اولویت قرارگیرد و رسیدن به موفقیت اجتماعی و حضور پررنگ هر فرد معلول در جامعه نگاه اول و هدف اصلی بهزیستی نسبت به توانخواهان است.

طوفانی، رایزنی و همکاری دستگاه های ذیربط در جهت توانمندی و رسیدگی به نیازهای ورزشکاران توانخواه را از ضروریات کار برشمرد و گفت: موفقیت معلولین ورزشکار موجب پویایی جامعه و افزایش انگیزه برای سایر توانخواهان می شود و برای تحقق این امر می بایست دستگاه های ذیربط پای کار باشند و از ظرفیت نهادها و حتی خیرین درجهت رشد معلولین استفاده شود.

وی ، کمک به معلولین علی الخصوص معلولین ورزشکار را از وظایف ذاتی سازمان بهزیستی دانست و گفت: سازمان بهزیستی علیرغم اختصاص مستمری به مددجویان ، همواره نیازهای معلولین ورزشکار اعم از تهیه اقلام ورزشی، در اختیار دادن سالن ورزشی، هزینه ایاب و ذهاب و سایر موارد را بصورت فردی تامین می کند و در این مسیر از هیچ تلاشی برای ورزشکاران توانخواه فروگذار نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه توجه به مقوله ورزش معلولان و فرهنگسازی در این خصوص باید در بین جامعه ترویج شود اضافه کرد: تمرکز ورزشکاران توانخواه بدون هیچ گونه دغدغه ای در رشته های ورزشی علیرغم توانمندی و رشد قوای جسمانی موجب افتخارآفرینی برای خود و جامعه خواهد شد و سازمان بهزیستی برای استعداد یابی و قهرمان پروری هرگونه امکانات لازم را برای توانخواهان فراهم خواهد کرد.

همچنین محمد قنبری رئیس هیأت جانبازان و معلولین گیلان نیز ضمن ارائه گزارشی جامع از اهم اقدامات و فعالیت های این هیأت، خواستار نگاه ویژه این سازمان و سایر نهادهای ذیربط نسبت به ورزشکاران توانخواه شد.

وی با بیان اینکه سه ورزشکار در رشته های مختلف به عنوان سهمیه گیلان در مسابقات پارالمپیک 2024 پاریس شرکت خواهند کرد، افزود: ورزشکاران توانخواه ثابت کرده اند هرگاه پشتیبانی و امکانات لازم در اختیار داشته باشند موفقیتهای بی نظیری کسب می کنند و برای حمایت از ورزشکاران معلول شایسته است تمهیدات لازم اتخاذ شود تا ورزشکاران علیرغم بروز نبوغ ورزشی خود، افتخارات بین المللی را نیز از آن خود نمایند.

کد خبر 114241

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد