در رسانه | پذیرش و خدمات دهی ۳۲۱ مورد در مراکز اورژانس اجتماعی قشم

رییس اداره بهزیستی شهرستان قشم با اشاره به اهمیت کار مراکز اورژانس اجتماعی گفت: پارسال در این مراکز پذیش و خدمات دهی به ۳۲۱ مورد در شهرستان قشم انجام شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، سیروس شمس‌اللهی روز شنبه در نشستی خبری که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، اظهار داشت: هدف اصلی فعالیت اورژانس اجتماعی، کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی با محوریت کودکان، زنان و دختران در معرض آسیب و یا آسیب دیده اجتماعی است. 

وی با بیان اینکه جامعه هدف بهزیستی گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه از افراد معلول، تا زنان و کودکان و سالمندان بدون سرپرست یا بدسرپرست می‌باشد، تصریح کرد: هفته بهزیستی فرصتی مغتنم برای بیان فعالیت ها و تلاش های این نهاد ارزشمند برای بهتر زیستن مردم است.

رییس اداره بهزیستی شهرستان قشم از کمک به خودکفایی زنان سرپرست خانوار در این شهرستان خبر داد و گفت: پارسال با کمکهای ارایه شده توسط این نهاد و خیران ، ۱۷ نفر از زنان سرپرست خانوار از این چرخه خارج و به خودکفایی رسیدند. 

شمس‌اللهی میزان جذب مشارکت‌های مردمی در سال گذشته را رقمی بیش از ۶ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با کمکها و حمایت‌های صورت گرفته و همکاری دیگر دستگاه‌ها پارسال موفق به رایگان شدن انشعابات آب و برق ۱۶ مورد از خانوارهای تحت پوشش شدیم.

وی با تشریح اقدامات این اداره در حوزه امور توانبخشی گفت: سال گذشته یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال برای تهیه و تامین وسایل کمک توانبخشی و بهداشتی ۶۵ نفر از معلولان و سالمندان این جزیره هزینه و در اختیار مددجویان قرار گرفت.

رییس اداره بهزیستی شهرستان قشم با اشاره به اجرای طرح توانبخشی مبتنی برجامعه (CBR) در این شهرستان مرزی بیان کرد: پارسال یکهزار و ۳۲۳ نفر معلول در روستاهای این جزیره در قالب این طرح شناسایی و خدمات رسانی شده‌اند.

شمس‌اللهی کمک به تامین مسکن و ودیعه مسکن را از جمله مهمترین و گرانترین خدمات این نهاد یاد کرد و گفت: با وجود همه محدودیت‌ها و مشکلات، پارسال بیش از ۵ میلیارد ریال کمک هزینه ودیعه مسکن به زنان و معلولین سرپرست خانوار در قشم اعطا شد.

وی با اشاره به محدود بودن اعتبارهای دولتی از افراد خیر و نیکوکار ی که تمکن مالی مناسب دارند خواست تا با مشارکت با این اداره کل برای حمایت از افراد آسیب دیده و یا در معرض آسیب اجتماعی در ثواب معنوی کاهش آسیبهای  اجتماعی شریک شوند تا  بتوانیم با کمک همدیگر در جامعه‌ای سالم زندگی کنیم.

https://farsnews.ir/AdelTourang/1721472958319390359/

کد خبر 114215

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد