۱۹۳۴ نوزاد در زنجان غربالگری شنوایی شدند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: یک هزار و ۹۳۴ نوزاد در سه ماهه اول امسال از نظر شنوایی غربالگری شدند که این تعداد در سال گذشته ۱۳ هزار و ۳۶۸ مورد بود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان به نقل از ایرنا، روح الله خدابنده لو افزود: یکی از برنامه های سازمان بهزیستی، پیشگیری از معلولیت هاست که در بخش های مختلف شنوایی،‌بینایی و ژنتیک انجام می شود.

وی افزود: به این منظور طی سه ماهه اول امسال ۶۳۷ کودک در ۲۶ پایگاه ثابت و سیار بینایی سنجی استان از نظر سلامت بینایی معاینه شدند.

خدابنده لو اضافه کرد: این میزان در سال گذشته ۴۸ هزار و ۶۸ مورد بود که طبق برنامه هر سال برای گروه های هدف انجام می شود.

این مسوول یادآور شد: تعداد مشاوره ژنتیک نیز در سه ماهه اول امسال ۶۶ مورد بوده که این تعداد در سال گذشته ۸۱۸ مورد ثبت شده است.

وی اظهار داشت: اجرای طرح های پیشگیرانه همچون طرح غربالگری، تشخیص و مداخله زودهنگام شنوایی، غربالگری تنبلی چشم و سایر اختلالات بینایی، مشاوره ژنتیک و برگزاری کلاس های آگاهسازی جهت افزایش اطلاعات پیشگیرانه برای گروه هدف در دستور کار است که از بروز معلولیت ها همچون معلولیتهای ذهنی و جسمی جلوگیری می کند.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان خاطر نشان کرد: هم اکنون ۲۷ مرکز و دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی حضوری دولتی و غیر دولتی در سطح استان فعال است که ۹ مرکز به صورت تخصصی در زمینه های خانواده و ازدواج، کودکان با نیازهای ویژه، تحصیلی – تربیتی، کودک و نوجوان و سلامت جنسی خدمات ارائه می کند.

کد خبر 114145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد