۹۱ درصد معلولین تحت پوشش بهزیستی زنجان مستمری دریافت می‌کنند

مدیرکل بهزیستی استان زنجان گفت: هم اکنون ۱۹ هزار و ۳۳۱ پرونده معلولیت تحت حمایت سازمان ثبت شده است که ۹۱ درصد آنها معادل ۱۷ هزار و ۵۰۷ خانوار مستمری بگیر سازمان هستند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان به نقل از ایرنا، روح الله خدابنده لو افزود: از تعداد کل معلولین تحت حمایت سازمان در استان ۳۵۴ نفر، معلول ضایعه نخاعی هستند که به این افراد خدمات ویژه توانپزشکی، حق پرستاری و سایر خدمات مددکاری ارائه می شود.

وی اضافه کرد: مابقی معلولین تحت پوشش شامل ۹ درصد باقی مانده با توجه به نداشتن شرایط احراز دریافت مستمری از خدمات مددکاری، مشاوره های تخصصی و سایر برنامه های سازمان بهره مند می شوند.

این مسوول با بیان اینکه در استان از ۹۰۹ دانش آموز و ۱۵۹ دانشجوی معلول حمایت می شود، ادامه داد: در مجموع ۶۷ مرکز غیردولتی روزانه، شبانه روزی، معاینه در منزل، مراقبت در منزل و مراکز مثبت زندگی در حوزه توانبخشی به افراد دارای معلولیت در استان خدمات ارائه می دهند.

وی با بیان اینکه ۷۶۸ مددجو در مراکز شبانه روزی بهزیستی استان نگهداری می شوند، اظهار داشت: تعداد کارت های صادر شده در این مراکز برای معلولین در سه ماهه اول امسال ۵۸۰ مورد بوده است.

به گفته مدیر کل بهزیستی استان زنجان، تعداد مددجویان بهره مند از کمک هزینه کاشت حلزون در سال گذشته ۱۳۷ مورد بوده است.

بیش از ۲۲ هزار معلول تحت پوشش بهزیستی زنجان هستند.

کد خبر 114051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد