در رسانه|  طعم شیرین خانه دار شدن در کام مددجویان

برق شادی در چشمانش موج می زند، حتی لحظه ای لبخند از روی لبش محو نمی شود و به قول معروف از خوشحالی در پوست خود نمی گنجد. خُب حق دارد، آخر بعد از ۲۰ سال مستاجری، بالاخره صاحبِ خانه شده و دیگر خانه به دوش نیست.

آسا خبر: راستش را بخواهید هنوز باور نمی کنم که این خانه مال ماست. مدام از خودم می پرسم؛ یعنی واقعا دوران آلاخون والاخونی مان به پایان رسیده است؟! انگار دارم خواب می بینم، فقط خدا می داند؛ توی این ۲۰ سال چقدر اذیت شده و درد آواره گی کشیده ایم. باورتان می شود اندک اسباب و اثاثیه ای هم که داشتیم، توی اسباب کشی نیست و نابود شده است.


اینها بخشی از سخنان لیلا خانم قصه ماست، مادر بی بضاعتی که پس از دو دهه مستاجری، در سایه حمایت های بهزیستی صاحب خانه شده است.


خانه ی لیلا خانم اینها توی خیابان امام حسین (ع) شهر «لاهیجان» واقع شده است. یکی از فرزندانش دارای معلولیت است و ۸ سالی می شود که تحت پوشش بهزیستی قرار گرفته اند. خانه دار شدن رویای هر روز و شب اهالی این خانواده بوده، پدر خانواده دستفروش است و با درآمد ناچیز خود بزور خرج و مخارج اهل و عیال خود را تامین می کند.

از خوشحالی سر از پا نمی شناسد، پشت سر هم خدا رو شکر می کند و از مسئولین بهزیستی تشکر می کند.


در سومین روز از هفته بهزیستی به همراه مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی برای افتتاح یک واحد مسکن مددجویی، راهی «لاهیجان» یکی از شهرهای تابعه شهرستان تبریز می شویم. این را هم بگویم؛ تا ۵ ماه پیش لاهیجان یک روستا بود و اسفند ماه گذشته تبدیل به شهر شده است.


در حاشیه آیین افتتاح این واحد مسکونی با فرگل صحاف، مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی به گفت و گو می نشینم.


صحاف در این باره می گوید: این خانه یکی از ۱۷۲ واحد مسکن مددجویی استان است که امروز همزمان با بزرگداشت هفته بهزیستی افتتاح و تحویل مددجویان تحت پوشش بهزیستی می شود.
مدیرکل بهزیستی استان اعتبار هزینه شده برای ساخت واحدهای مسکونی احداث شده توسط بهزیستی را ۱۸ میلیارد تومان اعلام و ادامه می دهد: سال گذشته نیز یک هزار و ۴۱ واحد مسکونی احداث و واگذار شده است.


صحاف توانمندسازی مددجویان تحت پوشش را رویکرد اصلی بهزیستی عنوان می کند و می گوید: علاو بر آن امروز شاهد بهره برداری از ۹۷ واحد اشتغال مددجویی با اعتبار بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان در سطح استان هستیم.


مدیرکل بهزیستی استان اضافه می کند: همچنین در سال ۱۴۰۲ بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی اعطا شده است.

کد خبر 114015

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد