در رسانه / پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی ساخت بازارچه دائمی زنان سرپرست خانوار در آذربایجان غربی

مدیر کل بهزیستی آذربایجان غربی گفت:بازارچه دائمی زنان سرپرست خانوار در آذربایجان غربی از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است

به گزارش خبرنگار ایلنا، پروین محمدپوری در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد با بیان اینکه در خال حاضر هیچ پشت نوبتی دریافت مستمری بهزیستی در استان وجود ندارد گفت::در طول خدمت دولت سیزدهم، تعداد مددجویان پشت نوبت دریافت مستمری از ۱۹ هزار و ۷۰۰ نفر به صفر رسیده است.

محمدپوری تصریح کرد: در این مدت، حق پرستاری پرداختی از یک هزار و ۵۷خانواده دارای معلول در استان به ۵ هزار و ۷۰۰خانواده افزایش یافته که هر خانواده ماهانه بیش از ۲ میلیون تومان حق پرستاری دریافت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۵ هزار خانوار تحت پوشش بهزیستی در استان داریم، خاطرنشان کرد: بیش از ۶۵ هزار نفر نیز مستمری‌بگیر بهزیستی و ۵۲ هزار و ۶۰۶ نفر معلول در حوزه توانبخشی تحت پوشش بهزیستی در استان وجود دارند.

افزایش ۷۰ درصدی مستمری مددجویان بهزیستی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه ۷۰ درصد مستمری افراد تحت پوشش بهزیستی در طول ۳ سال گذشته افزایش یافته است، اظهار کرد: در سفر استانی رئیس‌جمهور شهید به استان، ۷ پروژه عمرانی برای سازمان بهزیستی استان تعریف شد که ایجاد کمپ ترک اعتیاد بانوان، افزایش ظرفیت کمپ اعتیاد ماده ۱۶ از جمله این پروژه ها بود که در دو ماه گذشته به بهره برداری رسیده است.

محمدپوری یادآور شد: در طول دولت سیزدهم، ۲۵ میلیارد تومان از طریق بنیاد مسکن  در قالب کمک هزینه های مختلف به مددجویان بهزیستی استان پرداخت شد.

وی با اشاره به مشکلات عظیم مراکز توانبخشی و نگهداری معلولان و سالمندان استان، تصریح کرد: سال گذشته ۱۱ میلیارد و ۷۲۵ میلیون تومان برای این مراکز کمک شد.

محمدپوری خاطرنشان کرد: ایجاد بازارچه دائمی مددجویان و زنان سرپرست خانوار یکی از مطالبات استانی بود که در حال حاضر با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: در این بازارچه های دائمی زنان سرپرست خانوار و کارآفرینان مستقر شده و تولیدات خود را بفروش خواهند رساند.

به گفته محمد پوری احداث اورژانس اجتماعی در منطقه کم برخوردار کوی سالار ارومیه، دریافت مجوز جذب نیرو برای شیر خوار گاه و مجوز استخدام معلولین از دیگر اقداماتی است که در طول سه سال گذشته توسط بهزیستی استان انجام شده است.

کد خبر 113956

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد