در رسانه|۱۰ مورد فرزندخواندگی در همدان ثبت شد

همدان-ایرنا- معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: ۱۰ کودک بی‌سرپرست و بدسرپرست واجد شرایط از ابتدای سال جاری تاکنون به خانواده های متقاضی فرزندخواندگی سپرده شدند.

علیرضا سمائی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد کودک شامل ۶ دختر و چهار پسر زیر سه سال هستند که پس از طی فرایندها و ضوابط فرزندخواندگی و پس از طی مراحل قانونی این سازمان و با حکم قضایی به خانواده‌های متقاضی فرزندخوانده سپرده شدند.

وی یادآور شد: تعداد ۲۱۱ تقاضا در سامانه درخواست فرزندخواندگی در سال گذشته ثبت شد و ۳۱ کودک به فرزندخواندگی سپرده شدند و در سالجاری نیز تاکنون ۷۸ تقاضای جدید فرزندخواندگی ثبت شده است.

۱۰ مورد فرزندخواندگی در همدان ثبت شد

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: در فرزندسپاری اولویت ها بر مبنای فراهم شدن زمینه بهتر پرورش و بالندگی و نیل به صلاح فرزندان منظور می شود، در مجموع شرایطی باید احراز شود که فرزند در وضعیت مناسب به لحاظ صلاحیت های اعتقادی و اخلاقی جایگزین شود.

سمائی افزود: در اجرای شیوه نامه مراقبت موقت از کودکان و نوجوانان در استان ۳۷ خانواده اعلام تقاضا و ثبت نام کرده اند.

وی ادامه داد: طی بررسی و پیگیری مشخص شد بخشی از متقاضیان به خوبی متوجه شیوه نشده اند و از بین متقاضیان برای ۱۱ خانواده دوره آموزشی آشنایی با شیوه نامه و مفاد آموزشی لازم ارائه شده است.

در رسانه|۱۰ مورد فرزندخواندگی در همدان ثبت شد

۱۰ مورد فرزندخواندگی در همدان ثبت شد

طرح «خانواده میزبان» در بهزیستی همدان اجرا شد

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: طرح «خانواده میزبان» ویژه مراقبت موقت از کودکان و نوجوانان بدون سرپرست موثر در خانواده، در همدان اجرا شد.

سمائی افزود: این طرح تکمیل کننده سایر طرح های خانواده محوری است که در سال‌های گذشته در کشور اجرا شده است و به دنبال اصلاح آیین نامه اجرایی ماده ۲۲ قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بدون سرپرست موثر (مصوب ۱۳۹۲) به تصویب رسید و پس از ابلاغ شیوه نامه اجرایی توسط وزیر دادگستری در مهرماه سال ۱۴۰۲ به سازمان بهزیستی ابلاغ شد.

۱۰ مورد فرزندخواندگی در همدان ثبت شد

وی با بیان اینکه در اجرای طرح "خانواده میزبان" کودکان و نوجوانان از گروه سنی ۶ تا ۱۸ سال نزد خانواده‌های متقاضی نگهداری می‌شوند افزود: متقاضیان می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر به سامانه فرزندخواندگی به آدرس http://adoption.behzisti.net خانواده میزبان مراجعه کنند.

وی توضیح داد: این طرح جایگزین طرح فرزندخواندگی نیست و شیوه جدیدی از فرزندپذیری برای بهره مندی کودکان و نوجوانان بدون سرپرست موثر از نعمت خانواده است.

حدود یک سوم جمعیت استان همدان به صورت مستقیم و غیرمستقیم زیرپوشش خدمات سازمان بهزیستی قرار دارند.

استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

در رسانه|۱۰ مورد فرزندخواندگی در همدان ثبت شد

کد خبر 113941

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد