تصادفات جاده‌ای، آمار معلولیت کشور را افزایش داده است

مدیرکل بهزیستی استان تهران گفت: آنچه که امروز در حوزه معلولیت‌ها خیلی با آن مواجه هستیم و آمار معلولیت را در کشور بالا می‌برد، معلولیت‌های ژنتیکی یا مادرزادی نیست بلکه معلولیت‌های ثانویه ناشی از تصادفات جاده‌ای است.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمد نصیری در گفت و گویی به مناسبت هفته بهزیستی -۳۰ تیرماه تا پنجم مردادماه جاری- افزود: سالانه حدود ۱۶ تا ۱۷ هزار نفر بر اثر تصادفات جاده‌ای، جان خود را از دست می‌دهند اما سه برابر و گاهی حتی تا پنج برابر معلولیت ناشی از تصادف در جامعه داریم. یعنی سالانه ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر متاثر از تصادفات جاده‌ای یا حوادث کار، دچار معلولیت می‌شوند.

وی تصریح کرد: مولفه‌های وقوع این تصادفات و بروز معلولیت‌ها، خارج از اختیارات سازمان بهزیستی است و موضوعاتی است که دستگاه‌های دیگر مسئولیت دارند البته روی نقش مولفه‌های انسانی در موضوعات رانندگی ایمن و استانداردسازی خودروها و اصلاح جاده‌ها و راه‌ها با آموزش‌های مردمی برای کاهش تصادفات داریم کار می‌کنیم اما به هرحال بخشی زیادی از معلولیت‌ها ناشی از تصادفات است که برای پیشگیری از آن، همه دستگاه‌های متولی و خود مردم، نقش زیادی دارند.

کد خبر 113893

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد