شهرتهران| دوره آموزشی ارزیابی و بهبود وضعیت تغذیه ی سالمندان برگزار شد

دوره آموزشی ارزیابی و بهبود وضعیت تغذیه ی سالمندان با حضور فرزانه نیکرو معاون توانبخشی بهزیستی شهرتهران و کارشناسان معاونت توانبخشی بهزیستی شهرتهران در سالن جلسات این اداره برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان تهران، همزمان با هفته بهزیستی این دوره آموزشی به همت معاونت توانبخشی بهزیستی شهر تهران و با تدریس دکتر سارا صرافی زاده (متخصص تغذیه) و با حضور مسئولین فنی و کارشناسان تغذیه مراکز شبانه روزی برگزار شد.

دکتر صراف زاده در این دوره آموزشی در خصوص هرم غذایی توضیحاتی ارائه کرد و بیان داشت: هرم غذایی راهنمای مصرف غذای سالمی است که بدن ما مرتباً به آن نیاز دارد و هر هرم غذایی باتوجه‌ به هدف آن، به گروه‌ها یا بخش‌هایی تقسیم می‌شود و مصرف هر گروه از مواد غذایی را به نسبت‌های مناسب برای آن رژیم تقسیم می‌کند. پیروی از هرم غذایی مناسب برای سالمندان بسیار مهم است؛ زیرا، آن‌ها باید بدانند که هر روز چه غذایی و به چه اندازه‌ای بخورند تا به آنها در این دوران کمک کند.

وی در ادامه افزود: با افزایش سن، نیاز سالمندان به انرژی کاهش‌یافته و تمایل به مصرف غذا کمتر می‌شود. در این حال اگر انتخاب غذا درست صورت نگیرد، میزان دریافت مواد مغذی ضروری در آنها پایین‌تر از حد مطلوب خواهد بود. توجه به تغذیه سالمندان به دلیل تغییر نیازهای تغذیه اهمیت فراوانی دارد و رعایت اصول تغذیه صحیح سالمندان سبب می‌شود فرد سال‌های عمر خود را با سلامت و نشاط و راحتی بیشتری طی نماید و کمتر در معرض بیماری‌های شایع همچون فشارخون بالا، چربی خون بالا، دیابت و پوکی استخوان قرار بگیرد.

صراف زاده یادآور شد: تغذیه سالمندان و عادات غذایی مطلوب و صحیح در پیشگیری از این بیماری‌ها مؤثر است، در نتیجه اگر اصول تغذیه سالمندان رعایت شود کمتر در معرض خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها قرار می‌گیرند و این خود منجر به بهبود کیفیت زندگی آنان خواهد شد. بسیاری از بیماری‌هایی که افراد مسن از آنها رنج می‌برند نتیجه عوامل غذای رژیمی است که حتی تحت تأثیر رژیم غذایی در دوران جنینی و شیرخوارگی هست.

کد خبر 113832

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد