برگزاری دوره آموزشی پیشگیری از اعتیاد و طلاق توسط بهزیستی شاهین دژ

بمناسبت هفته بهزیستی یک دوره آموزشی پیشگیری از اعتیاد و طلاق در مرکز مثبت زندگی بهزیستی شاهین دژ برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی شاهین دژ ؛

دوره آموزشی پیشگیری از اعتیاد و طلاق برای توانخواهان و مددجویان مرکز مثبت زندگی شهر کشاورز تحت نظارت بهزیستی شاهین دژ با حضور روانشناس مرکز روانشناختی یاشیل یاپراق بمناسبت هفته بهزیستی برگزار شد.

مهری داداشیان رئیس بهزیستی شاهین دژ ضمن تقدیر از مسئولان مرکز ۱۰۲۱ گفت : سه اولویت اول ، یعنی اعتیاد ، طلاق و مفاسد اخلاقی بعنوان مهم ترین آسیبهای در محلات آسیب خیز در شهرستان شاهین دژ مورد شناسایی قرار گرفته است . 

وی افزود ؛ اعتیاد و مصرف مواد مخدر مشکلات و آسیب های اجتماعی زیادی را در جامعه به وجود می‎آورد که طلاق، همسرآزاری، کودک آزاری، جرایم مالی و غیره از نمونه های بارز آن است . 

داداشیان تصریح کرد ؛ تاکنون اقدامات در خصوص کاهش آمار طلاق به امر آموزش و مشاوره محدود شده است در حالی‌که مهم‌ترین عامل طلاق همچنان اعتیاد است که لزوماً این روش‌ها در رفع آن تأثیر چشمگیری ندارد. از سوی دیگر در حوزه آموزش به موضوع سلامت جنسی توجه نشده است و این در حالی است که این مباحث مهمی است که باید به آنها توجه شود.

گفتنی است ؛ در این کارگاه عناوین آموزشی  شامل آشنایی با کلیات اعتیاد و طلاق ، مفاهیم پیشگیری، مهارت های زندگی موثر در پیشگیری از اعتیاد و طلاق ، آشنایی با انواع مواد اعتیاد آور، باورهای غلط در زمینه اعتیاد، آشنایی با اصول کلی درمان اعتیاد و معرفی الگوهای درمان اعتیاد محمدنژاد روانشناس مرکز یاشیل یاپراق ارائه گردید.

کد خبر 113701

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد