دیدار مدیرکل بهزیستی هرمزگان با زنان سرپرست خانوار تحت حمایت در بندرعباس

در ششمین روز از هفته بهزیستی ، مدیرکل بهزیستی هرمزگان با حضور در منزل زنان سرپرست خانوار تحت حمایت در بندرعباس با آنان دیدار و از نزدیک مسائل و مشکلات آنان را بررسی نمود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی هرمزگان ؛ در ششمین روز از هفته بهزیستی ، سامیه جهانشاهی مدیرکل بهزیستی هرمزگان با همراهی حسن ترکمانی معاون امور اجتماعی و نادر قادری معاون پشتیبانی بهزیستی استان ، فائزه زارع رییس بهزیستی بندرعباس و کارشناسان بهزیستی استان و شهرستان با حضور در منزل زنان سرپرست خانوار تحت حمایت در بندرعباس با آنان دیدار و از نزدیک مسائل و مشکلات آنان را بررسی نمود.

جهانشاهی در این دیدار ضمن اعطای بسته معیشتی به خانواده ها، از تلاش و همت بلند این زنان توانمند تقدیر کرد.

مدیرکل بهزیستی استان در  ادامه به استماع دغدغه های آنان پرداخت و دستورات لازم را برای رفع این موانع و مشکلات صادر کرد .

سامیه جهانشاهی در حاشیه این دیدار ، حمایت از بانوان سرپرست خانوار و توانمندسازی آنان را یکی از ماموریت های بهزیستی عنوان کرد و اظهار داشت : بهزیستی در حوزه معاونت  اجتماعی بهزیستی به زنان سرپرست خانوار، بانوان دارای همسر از کار افتاده و زندانی و معتاد در حال ترک، دختران خودسرپرست بالای ۴۵ سال خدمات ارائه می کند.

وی تصریح کرد : یکی از مهم‌ترین اولویت‌های بهزیستی استان توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده آنان است و مددکاران بهزیستی تلاش می‌کنند با ایجاد توانمندسازی، بانوان سرپرست خانوار را از چرخه حمایت خارج کرده و به استقلال نسبی برسانند.

جهانشاهی پرداخت کمک‌هزینه‌ ودیعه مسکن، تأمین جهیزیه، سرمایه کار، شهریه دانشجویی، تسهیلات خرید لوازم ضروری و اعطای وام اشتغال را از جمله اقدامات بهزیستی در راستای تسهیل توانمندسازی و حمایت از زنان سرپرست خانوار معرفی کرد .

مدیرکل بهزیستی هرمزگان گفت : در سال گذشته ۲۵۲ نفر از زنان سرپرست خانوار تحت حمایت بهزیستی استان از چرخه حمایت خارج شدند.

کد خبر 113558

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد