دشتستان| برگزاری اولین جلسه شورای سالمندی در فرمانداری دشتستان

اولین جلسه شورای سالمندی با حضور معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری، رییس و کارشناسان بهزیستی، اعضای شورای سالمندی و مسؤولین برگزار شد.

مصطفی بارگاهی معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری شهرستان دشتستان ضمن تسلیت بمناسبت ماه محرم و تبریک بمناسبت هفته بهزیستی وتقدیر از کارکنان تلاشگر در خدمات رسانی به جامعه هدف گفت : تکالیف رسیدگی به حوزه سالمندان بر عهده تمامی دستگاههای اجرایی بوده و صرفا به یک یا دو دستگاه تخصصی نیست.

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری دشتستان افزود : اجرای تمامی ضوابط مناسب سازی در حوزه شهری و خدماتی جهت سالمندان می بایست در بالاترین استاندارد ممکن انجام گیرد و آموزش های لازم به سالمندان و خانواده های آنان هم از لحاظ مراقبت جسمی و روانی توسط دستگاههای متولی انجام گیرد.

جعفر کمالی رییس بهزیستی و رییس بهزیستی شورای سالمندی  گفت:  یکی از اهداف مندرج در سند سالمندی توانمندی سالمندان است که از طریق اموزش و یادگیری مادام العمر، ایجاد و توسعه محیط توانمند ساز و توسعه مشارکت اجتماعی سالمندان قابل دستیابی است.

رییس بهزیستی دشتستان با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ نرخ رشد سالمندی ۲/۷برابر بیشتر از نرخ رشد جمعیت براورد شده است و با وجود افزایش، درصد سالمندی، در کشور  ضرورت داشتن شهر دوستدار سالمند مشخص خواهدشد؛ افزود :  شهر دوستدار سالمند شهری است که ساختار و امکانات و خدمات شهری آن بگونه ای باشد که شرایط را برای سالمندی پویا و فعال فراهم آورد.  

کد خبر 113406

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد