رونمایی از فاز اول سامانه خدمات اشتغال سازمان بهزیستی

همزمان با افتتاح ۸۰۸۰ پروژه اشتغال زایی و مسکن در سراسر کشور، فاز اول سامانه خدمات اشتغال سازمان بهزیستی به بهره برداری رسید.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، مصطفی بابایی در مراسم افتتاح همزمان ۸۰۸۰ پروژه مسکن و اشتغال زایی سازمان بهزیستی در سراسر کشور ضمن تشریح برنامه های هفته بهزیستی گفت:  به دلیل تقارن ایام هفته بهزیستی با ماه محرم  شعار نهضت حسینی و خدمت مرمی انتخاب شد شعاری که تلاش می کرد تا اقدام های ما و مردم درحوزه اجتماعی  و بهزیستی  کشور ادامه نهضت عاشورا و امام حسین ع باشد.  
او با بیان اینکه تلاش کردیم  همه اقدام ها را در جهت نهضت عاشورا به تصویر بکشیم ، افزود:  رونمایی از مستندنمای شهید فیاض بخش و معرفی خدمات سازمان بهزیستی در دولت سیزدهم از جمله این برنامه ها بود.

به گفته او برنامه دیدار صمیمی رئیس سازمان بهزیستی کشور در ۵۰۰ محله هدف و دیدار چهره به چهره، حضور ریاست سازمان در نماز جمعه  برای ارائه گزارش عملکرد؛ رونمایی از سامانه اشتغال  و ... از دیگر برنامه های هفته بهزیستی است.  

بابایی به افتتاح ۲ هزار و۶۲۲ مسکن هم اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۲۶۲ مسکن در استان کرمان  تحویل می شودو در استان سیستان ۲۵۴  پروژه مسکن تحویل داده می شود و ۵ هزار و ۴۵۸ پروژه اشتغال زایی در سراسر کشور به بهره برداری می رسد.

 افتتاح فاز اول سامانه اشتغال  
در ادامه این مراسم  محسن ایروانی معاون کارآفرینی و اشتغال مرکز توسعه کارآفرینی،اشتغال و توانمند سازی بهزیستی کشور با اشاره به افتتاح فار اول سامانه  اشتغال سازمان بهزیستی گفت: برای انجام هر کار مدیریتی نیاز به بانک اطلاعاتی داریم  از این رو این سازمان به دنبال ایجاد این بانک بوده  که امروز  آرزوی ۴۵ ساله سازمان بهزیستی در فرایند محور کردن اشتغال براورده شد.   

او با بیان اینکه این سامانه اشتغال دارای ۵ فاز است، افزود:  امروز  فاز صحت سنجی و نیازسنجی آن به صورت ازمایشی رونمایی می شود و به مدت دو هفته  این ازمایش صورت می گیرد اما بعد از ان به صورت سراسری انجام می شود  و به این ترتیب  دارای بانک اطلاعاتی  بالای ۹۰۰ هزار خواهیم شد.    

ایروانی فاز دوم این سامانه را بحث خدمات اشتغال عنوان کرد و گفت:  بیش از ۹۰ درصد این فاز سامانه اماده بهره برداری است که از اول  شهرویور ماه  تمامی  خدمات اشتغال در سامانه ثبت می شود.  

به گفته او فاز سوم و چهارم و پنجم هم در دست اقدام است.   

ایروانی درباره ویژگی های این سامانه گفت: احصای داده از افراد غیرقابل توانمندساز از دیدگاه اشتغال ااز ویژگیهای این سامانه است  که به مدیران ارائه می دهد   
این مقام مسئول با بیان اینکه این بانک اطلاعاتی امار افراد تحت شاغل و جویای کار را ارائه می دهد، اظهار کرد. از سوی دیگر این سامانه پرونده الکترونیک اشتغال را ارائه می دهد. بطوریکه از  این پس  پرونده ها در این سامانه تشکیل می شود و مبتنی بر سامانه خواهند بود. 

  به گفته او امروز از خروجی  تعیین و هدایت شغلی  که یکی از ارزوهای سازمان برای توانمندی اقتصادی نیاز  است رونمایی می شود و به این ترتیب روش نظارتی دقیق شده و حتی تمام پرداخت ها از طریق سامانه  انجام می شود.  

ایروانی با بیان این که این سامانه فرایند محور است و   تمام مراحل توانمند سازی اقتصادی دراین سامانه پیاده سازی شده است، افزود: استعدادسنجی ، ارزیابی،  تعیین مسیر شغلی، اماده سازی شغلی، ارائه خدمات اشتغال، پشتیبانی شغلی،  اتصال  به دیگر سامانه ها مانند ارمغان  تشهسیلات اشتغال و رصد و ..   از جمله ویژگی های این سامانه است.  

او بیان کرد: با بهره مندی از این سامانه ؛پیمودن مراحل برای کاربران بسیار ساده سازی شده است . از طرفی از افزونگی داده ها جلوگیری  شده و داده ها قابلیت تحویل دارد و سطح بندی  خدمات اشتغال  که در ۵ مرحله از مددکار شغلی ؛تسهیلگر؛  کارشناسان استان؛ شهرستان و کشور است  در این سامانه پیاده سازی شده  و حتی اسیب شناسی مانند دلالیل بیکاری افراد  پیگیری فرایندی خواهد داشت.

کد خبر 113396

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =