افتتاح همزمان ۸۰۸۰ پروژه مسکن و اشتغال زایی سازمان بهزیستی در سراسر کشور

آئین افتتاح ۸۰۸۰ پروژه اشتغال زایی و مسکن در سراسر کشور و رونمایی از فاز اول سامانه خدمات اشتغال سازمان بهزیستی به مناسبت هفته بهزیستی امروز با حضور رئیس سازمان بهزیستی کشور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل، رئیس سازمان بهزیستی از رشد ۲۴۰درصدی بودجه این سازمان در مدت سه سالی که از عمر دولت سیزدهم گذشت خبر داد و گفت: بودجه این سازمان از  ۲۳ همت در سال ۱۴۰۰ به  بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان  در سال جاری ارتقا یافت درصورتی که بودجه عمومی کشور در این سه سال ۱۰۰ درصد رشد یافته است و این میزان رشد به دلیل توجه ویژه رئیس جمهور شهید به این سازمان بوده است.


رشد ۴۸ درصدی بودجه سازمان بهزیستی 
علی‌محمد قادری درمراسم هفته بهزیستی و در جمع استاندار مازندران و معاونان استانداران استان های کشو و میهمانان ضمن تشکر از همه آنها که در پیشبرد اهداف این سازمان نقشی ایفا کرده اند، افزود: شاید کمتر این خبر شنیده شده باشد که  بودجه سازمان بهزیستی نسبت به سال ۱۴۰۲، ۴۸ درصد ارتقا یافته است این در حالی است که رشد بودجه عمومی کشور ۲۳ درصد رشد را تجربه کرده است .  

قادری با بیان اینکه افتخار می‌کنم در دوره ای خدمت گذاری کرده ام که  گفتمان این سازمان در دولت شهید جمهور شنیده شد، بیان کرد:  انچه امروز می بینیم حاصل  توجهی بود که رئیس جمهور شهید  به خاطر تفکر جهادی بود که به این بخش داشتند.   

به گفته رئیس سازمان بهزیستی؛ در این سه سال دولت سیزدهم استفاده مناسبی از مسیر و ستاد سبز دولت برای خود اندوخته و خدمات بی شماری را برای جامعه هدف  سازمان بهزیستی ارائه داده است.    
قادری با بیان اینکه امروز شاهد موفقیتهایی هستیم  که ما از آنها به حماسه تعبیر می کنیم، گفت: کارهایی که در این دولت و در این  مجموعه به همت همکاران و خدوم پرتلاشمان در استان ها به خصوص در ستاد سازمان در حوزه سیاست گذاری اتفاق افتاده است، بی نظیر است.   

اجرای بند به بند قانون حمایت از افراد دارای معلولیت 
رئیس سازمان بهزیستی  در ادامه به اجرای بند به بند قانون حمایت از افراد دارای معلولیت اشاره کرد و گفت: انصافا  درزمینه اجرای این قانون تسهیلگی و مطالبه گری شده است  و ما به ازای  کمی و کیفی آن شنیده شده و برای اجرا به دستگاه ها ارائه شده است .  

قادری با بیان اینکه یکی دیگر از بندهایی که از این قانون اجرا شد بحث اشتغال افراد دارای معلولیت بود، افزود: این مهم در ایران برای اولین باردر  ۱۷ اردیبهشت اتفاق افتاد و ان هم برگزاری نخستین ازمون استخدامی برای اجرای قانون سه درصد استخدام در دستگاه های اجرایی بود.    
به گفته او عضویت سازمان بهزیستی کشور در شوراهای ملی و عالی کشور با حضور رئیس جمهور  از دیگر اقدامات است.  
رئیس سازمان بهزیستی  در ادامه به حذف پشت نوبیتی های دریافت خدمات از این سازمان اشاره و تاکید کرد: روزی افرادی پشت نوبت دریافت خدمات توانبخشی  و دریافت مستمری بودند که بخشی از دهستان ها و شهرستان ها جزو دریافت خدمات بودند و حتی دریافت خدمات برای آنها آرزو بود و سازمان نمی دانست که چطور باید پاسخ جامعه هدف را بدهد اما امروز  با اقدام هایی که در این سه سال صورت گرفته است هیچ پشت نوبتی در حوزه توانبخشی نداریم هرچند باید این دسته از اقدام ها تداوم داشته باشد و سازمان به تراز اهداف جمهوری اسلامی  برسد.


تهیه ۲ هزار ویلچر برقی برای توانخواهان  
قادری  به تلاش برای تهیه ویلچر برای توانخواهان خود تاکید کرد و گفت : بیش از ۲ هزارو اندی ویلچر برقی  را سپاه در راستای مسئولیت اجتماعی خود برای افراد توانخواه این سازمان تهیه  و از بندرعباس خریداری کرده است که در اختیار این افراد قرار خواهد گرفت.

 
 تسهیلگری در حوزه مسکن  
او در ادامه  درباره تسهیلگری در حوزه مسکن اشاره کرد و گفت:  در حوزه مسکن در ۱۸ سال  یعنی از۱۳۸۵تا ابتدای دولت سیزدهم  ۱۴۲ هزار و ۴۸۰ مسکن تحویل جامعه هدف سازمان بهزیستی شده بود اما امروز نزدیک به ۵۰ هزار واحد مسکن تحویل شده و بیش از ۴۵ هزار واحد مسکن دیگر در مسیر ساخت و تحویل قرار دارد.  


صحت ۹۸ درصدی اشتغال سازمان بهزیستی در سامانه
رئیس سازمان بهزیستی کشور رشد در ایجاد اشتغال برای افراد دارای معلولیت را جهشی عنوان کرد و گفت:  در این سامانه درباره ایجاد اشتغال صحت سنجی می شود  تا به صورت شایسته بحث اشتغال برای جامع هدف پیگیری شود.    

قادری یکی از افتخارات این سازمان را  دریافت رتبه اول و جایزه شهید رجایی به علت اشتغالزایی برای افراد دارای معلولیت از دست رئیس جمهور شهید  عنوان کرد و گفت: اکنون عدد صحت سنجی  شغل بیش از ۹۸ درصد است و  این دو درصد هم  حوزه اشتغال باید عملیاتی شود.  

او افزود: در حوزه اشتغال ابتدای دولت ۳ هزار میلیارد تومان  تسهیلات تکمیلی برای اشتغال در این سازمان  در مجلس شورای اسلامی مصوب کردند ولی در سال جاری این عدد به  ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسیده است.  


 ارائه حق پرستاری 
او با بیان اینکه ارائه حق پرستاری یکی از  ارکان حمایت از افراد معلولیت است، گفت:  پیش ازاین قانون در زمینه افرادی که از بیماران ضایعات نخاعی پرستاری می کردند داده می شد اما اکنون به همه خانواده هایی که از افراد معلول پرستاری می کنند داده می شود بطوریکه اکنون  ۲۰۰ تا ۹۰۰ درصد افزایش تعداد حق پرستاری  مواجه هستیم .   

به گفته قادری اگر روزی شیرخواگاه ها مملو از بچه بی سرپرست بود اکنون این مکان خالی شده و بچه ها به فرزندخواندگی با تسهیل شرایط گرفته شده اند.  
او در اخر به دریافت تندیس والی از دست محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: سازمان بهزیستی این تندیس را در سه بخش مددکار و پزشک و خیر را از این جشنواره دریافت کرد.

همچنین در این برنامه از فاز اول سامانه خدمات اشتغال سازمان بهزیستی کشور رو نمایی شد.

کد خبر 113393

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =