نزدیک به ۱۳۰ مسکن و اشتغال مددجویان بهزیستی افتتاح شد

مدیرکل بهزیستی استان زنجان اعلام کرد: به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی نزدیک به ۱۳۰ پروژه مسکن و اشتغال مددجویان تحت پوشش بهزیستی، ۱۰ واحد مسکن و ۱۱۹ طرح اشتغالزایی به صورت ویدیو کنفرانس همزمان با آئین بهره برداری  ۸۰۸۰ پروژه واگذاری مسکن ، افتتاح مراکز و اشتغالزایی سازمان بهزیستی کشور با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح اله خدابنده لو با اشاره به اینکه این مراسم به صورت نمادین در شهرستان ایجرود برگزار شد، گفت: از ۱۰ واحد مسکن افتتاح شده ۶واحد روستایی ۴ واحد شهری با اولویت افراد دارای معلولیت واگذار شد که اعتبار آن بالغ بریک میلیارد  و صد میلیون تومان بوده  و این خانوارها در مجموع از۴۰ میلیون تومان معافیت های انشعاباتی و صدور پروانه ساختمانی  نیز    بهره مند شده اند.

وی با تاکید بر اینکه کمک هزینه بلاعوض خرید مسکن شامل مددجویان شهری و روستایی است، ادامه داد: کمک هزینه بلاعوض احداث مسکن با نظارت دستگاههای نظارت در شهر و روستا امکان پذیر است وی همچنین گفت کمک هزینه اجاره مسکن نیز شامل مستاجرین شهری می شود.

خدابنده لو در خصوص شرایط عمومی  واختصاصی دریافت کمک هزینه بلاعوض مسکن یادآور شد: افراد دارای معلولیت ومددجویان معرفی شده باید دارای پرونده تایید شده و فعال در سامانه ارمغان باشند و پرداخت کمک هزینه بلاعوض به افرادی که قبلا از کمک هزینه بلاعوض مسکن بهره مند شده اند ممنوع است و کمک  هزینه بلاعوض احداث مسکن با نظارت دستگاههای نظارت در شهر و روستا  امکان پذیر است.

این مقام مسئول یادآور شد: در سال گذشته ۱۵۰  واحد مسکن  به مددجویان واجد شرایط واگذار شده است و ۵۰۶ نفر نیز از معافیت های انشعاباتی برخوردار شده اند.

وی در خصوص پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن نیز افزود: در سال گذشته ۲۱۳ خانوار از این تسهیلات برخوردار شده اند و بهزیستی با اجرای اقدامات  متناسب و با استفاده از منابع دولتی و همچنین استفاده از ظرفیت خیرین و سایر نهاد ها و ارگان‌های مختلف نسبت به تامین مسکن مناسب برای خانواده‌های تحت پوشش اقدام می‌کند .

مدیرکل بهزیستی به افتتاح ۱۱۹ طرح اشتغالزایی به صورت خویش فرمایی و کارفرمایی در زمینه های آلومینیم کاری، لوازم گازسوز، تعمیرات خودروهای دوگانه سوز، مسگری، دوچرخه فروشی و...اشاره کرد و گفت:  طرح های اشتغالزایی با اعتباری بالغ بریک میلیارد و ۱۹۰ میلیون تومان در شهرستان های زنجان، خدابنده، خرمدره، ایجرود و ابهر به بهره برداری می رسد.

وی خاطرنشان ساخت: در سال گذشته بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر از افراد دارای معلولیت و ۲۸۲ نفر از نیازمندان تحت پوشش از مشوقهای بیمه ای خویش فرمایی و کارفرمایی نیازمندان (تثبیتی و جدید) بهره مند شده اند.

کد خبر 113374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد