فرایند صدور حکم فرزندخواندگی تسهیل می شود

مدیرکل بهزیستی استان زنجان از تسهیل فرایند فرزندخواندگی با اختصاص شعبه ی ویژه به  رسیدگی به درخواست های متقاضیان فرزندخواندگی خبر داد و گفت: با رایزنی های صورت گرفته با دادگستری کل استان زنجان مقرر شد صدور حکم  فرزندخواندگی تسریع یافته و مدت زمان نوبت دهی کاهش یابد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان زنجان دکتر روح اله خدابنده لو در بازدید رئیس کل دادگستری استان زنجان، دادستان و رئیس محاکم شهرستان زنجان همکاری، تعامل و استفاده از ظرفیت های قانونی و اجرایی قوه قضائیه  در ارائه خدمات به جامعه هدف را سازنده خواند و افزود: طبق قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست متقاضیان فرزندخواندگی باید متعهد شوند که تمامی هزینه های مربوط به نگهداری، تربیت و تحصیل افراد تحت سرپرستی را تامین نماید و ضروری است بخشی از اموال یا حقوق در آینده به کودک اختصاص یابد و پس از قبول درخواست کننده و انجام دستور، حکم سرپرستی صادر شود.

وی یادآور شد: این حکم حتی پس از فوت سرپرست یا سرپرستان نیز تا تعیین سرپرست جدید برای کودک و نوجوان جاری است.

مدیرکل بهزیستی با بیان اینکه متقاضیان فرزندپذیری با مراجعه به ادارات بهزیستی شهرستان محل سکونت خود پس از اخذ مشاوره‌های لازم و آگاهی از شرایط و فرایند فرزندپذیری می‌توانند به سامانه http://adoption.behzisti.net مراجعه و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند. 

وی با اشاره به بازدید دوره ای از منزل و بررسی وضعیت نگهداری از فرزندان  واگذار شده یادآور شد: بهزیستی کودکان بی سرپرست و بد سرپرست واگذار شده به خانواده های جایگزین را رها نکرده و قانونا نظارت خود بر نحوه نگهداری، تحصیل و... را به صورت دوره ای  و تا سن ۱۸ سالگی ادامه می دهد.

وی افزود: اخذ شناسنامه کودک با مشخصات والدین قانونی بعد از طی دوره شش ماهه آزمایشی و صدور حکم سرپرستی دائم انجام خواهد شد. 

این مقام مسئول تعداد فرزندان در خانه های بهزیستی را ۴۶ فرزند عنوان کرد و افزود: در سه ماهه اول امسال ۱۲ کودک و سال گذشته ۶۵ کودک به خانواده و جامعه انتقال یافته است‌.

کد خبر 113358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد