اتمام حجت دادستان کرمان با مدیران استان  در خصوص مرکز درمان و بازتوانی اعتیاد(ماده ۱۶)

مدیران ومسئولین دستگاههای اجرایی تابعه وزارت رفاه کار وتامین اجتماعی به همراه مقامات قضایی وانتظامی ، فرماندار وجمعی از مسئولین ارشد استان از مجموعه درمان و بازتوانی اعتیاد (کمپ ماده 16 کرمان) بازدید به عمل آوردند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان کرمان در ابتدای این بازدید پدرام مهرشاد مدیر مرکز ماده 16 کرمان در توضیحات مبسوطی به بیان اقدامات وفعالیتهای انجام شده در این مرکز به منظور بهبود شرایط و اثر بخشی خدمات تخصصی وهمچنین چالشهای موجود در این مسیر پرداخت و گفت : مرکز درمان و بازتوانی ماده ۱۶ کرمان طی یکسال گذشته به بیش از ۷۵۰ نفر از معتادان متجاهر ارائه خدمت نموده است که از این تعداد ۶۸۹ نفر مرد و ۶۱ نفر زن بوده اند

وی افزود : در حال حاضر تعداد ۱۸ نفر مددکار در مرکز ماده ۱۶ مشغول خدمت رسانی هستند و طی ۳ ماه ابتدای سال تعداد ۲۶۷ نفر اشتغال زایی انجام شده است

مدیر مرکز ماده ۱۶ کرمان افزود: متاسفانه برخی از دستگاه ها از جمله کمیته امداد و ورزش و جوانان هیچ همکاری با مجموعه ما ندارند و از شهرداری کرمان نیز در بحث کمپ بانوان گله داریم.

 علیرضا وحید زاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان نیز در این بازدید در سخنانی با اشاره به اهمیت فعالیت اینگونه از مراکز عنوان داشت : با همت وپشتکار مثال زدنی معاونت توسعه امور پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کرمان وهمچنین تلاش بی وقفه ومسئولانه مدیر این مرکز وضعیت خدمت دهی تخصصی وامکانات این مرکز در طول یکسال اخیر به سطحی مطلوب وقابل قبول رسیده است .

وی افزود :با ارتقا سطح امکانات وخدمات این مرکز روند ارائه خدمات در این مجموعه پایه ریزی ومبنای الگوی درمانی وتخصصی قابل ارائه ای به سایر مراکز شده است که امیدواریم با تکمیل این روند شاهد ریل گذاری در مسیر قابل قبول وموثر در اداره اینگونه از مراکز باشیم . 

مدیرکل بهزیستی کرمان یکی از مهمترین مشکلات مرکز درمان و بازتوانی اعتیاد را عمل نکردن دستگاه های ذیربط به وظیفه قانونی خود عنوان کرد و افزود : اگر همه دستگاه ها طبق قانون به وظیفه خود در قبال معتادان متجاهر عمل می کردند قطعا این آسیب اجتماعی با کنترل و کاهش محسوس روبرو می‌گشت.

 در ادامه مهدی بخشی دادستان کرمان در سخنانی با تقدیر از زحمات وخدمات ارزنده مجموعه بهزیستی به اهمیت ولزوم توجه به رفع موانع از فعالیت موثر این مراکز اشاره نمود وافزود : با دقت نظر در تاریخ وگذشته برخی از کشورهای منطقه درمییابیم بی توجهی به امر مهم ایجاد فضای مناسب تربیتی برای فرزندان وجوانان هر سرزمین در کنار تلاش موثر برای مهار معضلات اجتماعی از جمله اعتیاد زیربنای ایجاد جامعه ای امن وبدور از تهدیدات متعدد خواهد بود .

وی با اشاره به اهمیت تربیت نسل جوان از کودکی تا بالندگی اطهار داشت : پدیده انحراف جوانان کشور های همسایه و حتی گرایش آنها به گروه های تند رو و انتحاری به دلیل عدم توجه به تربیت درست آنها می باشد.

 دادستان کرمان با بیان اینکه وجود معتادان متجاهر در شهر چهره بسیار زشتی از کرمان را در اذهان به وجود آورده است گفت : بازگرداندن جوانان وافرادی که بنا به دلایل متعدد در دام اعتیاد گرفتار شده اند به آغوش جامعه وجلوگیری از گسترش وعادی شدن حضور این افراد در نقاط مختلف شهرها یکی از با اهمیت ترین فعالیت‌هایی است که باید توسط دستگاه های ذیربط که قانون برای آنها وظیفه ای تعیین نموده اجرایی شود واین مهم تنها با همکاری وهمراهی موثر ومسئولانه همه مسئولین محقق خواهد شد

 وی افزود : لازم است تا همه مسئولین در همه رده ها ودستگاههای اجرایی ذیربط با همکاری وهمدلی در رفع و زدودن این مشکل در سطح جامعه همکاری کرده وبه مسئولیت قانونی وشرعی خود به بهترین نحو ممکن عمل نمایند .

 مهدی بخشی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه بارها از مسئولین و روسای دستگاه ها ونهادهای های ذیربط خواهش کرده ام که مسئولیت خود را در خصوص معتادان متجاهر به انجام برسانند عنوان داشت : از آنجا که زدودن تخلفات محرز اینچنینی از چهره شهر وحفظ وجهه وآبروی کرمان منوط به عمل به وظیفه قانونی همه ما و مسئولین می باشد با همه مسئولین اتمام حجت می کنم و از این لحظه به بعد با تمام قدرت با مسئولینی که به هر نحو از زیر بار مسئولیت شانه خالی کرده وکمکی در این مسیر نمیکنند برخورد قهری وقانونی جدی صورت گرفته و قانون را در این خصوص اعمال خواهم کرد.

دادستان کرمان همچنین از فرصت یکماهه برای راه اندازی مجدد کمپ ماده ۱۶ زنان خبر داد.

شایان ذکر است در این بازدید علاوه بر حضور تعدادی از مدیران ارشد استان ، مدیران دستگاه های تابعه وزارت رفاه ، فرماندار کرمان، مدیران شهری و.... ، مهدی بخشی دادستان کرمان ، قویدل معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان و جمعی از قضات مرتبط با فعالیت‌های بهزیستی حضور داشتند.

کد خبر 113167

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد