در رسانه| پرداخت ۹۴۵ مورد  کمک هزینه لوازم ضروری به بانوان سرپرست خانوار

مدیر کل بهزیستی استان از پرداخت ۹۴۵ مورد کمک هزینه لوازم ضروری به بانوان سرپرست خانوار خبر داد.

به گزارش مظفریه آنلاین ، فرگل صحاف ابراهیمی ، در چهل و چهارمین  سال تشکیل سازمان بهزیستی در نشست با اصحاب رسانه گفت : در حوزه معاونت امور اجتماعی دفتر توانمند سازی خانواده و زنان با بهره گیری از رویکردی کل نگر به ارائه برنامه ها و حمایت های فردی و خانوادگی و اجتماعی می پردازد.
وی بیان کرد : این حمایت ها موجب ایجاد فرصت های برابر ، دستیابی به منابع موجود در جامعه و ارتقائ کیفیت زندگی و سرمایه اجتماعی گروه های هدف شده می شود و نتیجه آن ، توانمند سازی پایدار این اقشار با مشارکت فعال آنان است.
صحاف با اشاره به فعالیت های دفتر امور حوزه خانواده و بانوان افزود :  پرداخت کمک هزینه لوازم ضروری به زنان خانوار با آماده سازی شغل بانوان سرپرست خانوار به تعداد ۴۹۰ نفر و پرداخت مستمری ماهیانه صورت می گیرد.
وی گفت : پایش پرونده های توزیع نشده مراکز تأمین اجتماعی و توسعه بهزیستی شهرستان تبریز به تعداد ۲۰۰۰ پرونده انجام گرفته است.
وی در خصوص حمایت و توانمند سازی دختران در معرض آسیب های اجتماعی افزود : خانه سلامت اعم از دولتی و شبانه روزی یک خانه ، و مرکز ندای مهر ، اعم از غیر دولتی و روزانه یک مرکز در اختیار عزیزان قرار داده است تا با توانمند سازی آن ها به آغوش خانواده بازگردند.
مدیرکل بهزیستی در مورد حمایت از افراد دچار اختلال جنسیتی گفت : ارائه خدمات حمایتی ، مشاوره و مدد کاری به افراد دچار اختلال جنسیتی انجام میگیرد .
وی در خصوص عملکرد بهزیستی استان گفت : اجرای طرح امام ( تقویت و ترویج مطالعه و کتابخوانی و قدرت بیان و گفت وگو بین فرزندان ، بهترین کار جمعی و گروهی ) است .
صحاف با اشاره به تشکیل کانون شبه خانواده بیان کرد : این کانون به منظور بررسی مشکلات و چالش های موسسات خیریه دارای خانه های نگهداری شبانه روزی تشکیل شده است. و اجرای طرح رصد فرزندان ، پیگیری و بررسی وضعیت فرزندان انتقال یافته به زندگی مستقل نیز در این خصوص تشکیل شده است.
مدیر کل بهزیستی استان گفت : برگزاری ۸ مورد جشنواره کشوری در سال برای کودکان تحت سرپرستی سازمان بهزیستی انجام گرفته است .
وی افزود : در این راستا اجرای طرح تصویر نور با برگزاری جشنواره قرآنی ( حفظ جزء ۳۰ قرآن )، عکاسی ، خاطره نویسی ، و داستان نویسی تشکیل شده است.
وی در خصوص اجرای طرح افطاری به یاد ماندنی گفت : انس با قرآن و بهره کندی از فضایل روحی و معنوی در شب‌های احیای ماه مبارک رمضان انجام گرفته است .
صحاف با اشاره به اعتبار هزینه شده درسال ۱۴۰۲ گفت : تعداد فرزندان امداد بگیر از محل اعتبارات سازمان  هزینه یک سال ، ۱۵۹۸ نفر به مبلغ ۴۸۰ میلیارد ریال و تعداد فرزندان هدایت شده به زندگی مستقل ،( هر نفر دویست میلیون تومان ) حدود ۳۵ نفر به مبلغ ۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

کد خبر 113042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد