در رسانه| روند صعودی واگذاری فرزندخواندگی

فرگل صحاف ظهر در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، اظهار کرد: نهضت حسینی خدمت مردمی به عنوان شعار هفته بهزیستی معرفی شده است.

به گزارش تبریز بیدار، .صحاف بیان کرد: تنها متولی فرزندان یتم و بی سرپرست اداره کل بهزیستی است و مراکز نگهداری از کودکان رویکرد خانواده محوری دارد.

وی افزود: اداره کل بهزیستی استان ۱۵۹۸ فرزند بی سرپرست و بدسرپرست امدادبگیر دارد که با تشخیص دادگاه به مرور زمان به خانواده های واجد شرایط تحویل داده می شود.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی در رابطه با آمار واگذاری فرزندخواندگی اظهار داشت: از سال ۱۳۹۲ تا سال ۱۴۰۲ به تعبیری در بازه زمانی ۱۰ سال اخیر واگذاری فرزندخواندگی روند صعودی دارد.

وی در ادامه اذعان کرد: اگر در حوزه جمعیت با روند فعلی پیش برویم طبق بررسی های بدست آمده در سال ۱۴۳۰ یک سوم جمعیت جهان سالمند می شود.

صحاف در خصوص عملکرد گروه اورژانس اجتماعی اداره کل بهزیستی عنوان کرد: اورژانس اجتماعی در حمایت و توانمندسازی زنان و دختران در معرض آسیب و آسیب دیده و همچنین افراد دچار ملال جنسیتی با ایجاد مراکز و خانه های سلامت خدمات حمایتی، مشاوره و مددکاری ارائه می دهد.

وی ادامه داد: اجرای برنامه های پیشگیری از تنبلی چشم، غربالگری تشخیص و مداخله به هنگام شنوایی و برنامه پیشگیری از تولد نوزادان دارای اختلالات ژنتیکی معلولیتی از جمله اقدامات حوزه پیشگیری از معلولیت سازمان بهزیستی بشمار می رود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی بیان کرد: در سفر دوم رئیس جمهور شهید به آذربایجان‌شرقی برای بهزیستی استان ۴۰ میلیارد تومان اعتبار از محل مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت اختصاص یافت.

صحاف در پایان گفت: در سال ۱۴۰۲ بر اساس مصوبه هیئت وزیران مستمری مددجویان به ۴۰ درصد افزایش و یارانه واریزی به مراکز غیر دولتی ۳۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

کد خبر 113037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد