در رسانه| ارائه ۱۰هزار خدمات اشتغال بهزیستی آذربایجان‌شرقی

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۰ هزار و ۹۲۲ مورد خدمات اشتغال توسط مجموعه بهزیستی آذربایجان‌شرقی در سال ۱۴۰۲ ارائه شده است.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، فرگل صحاف ظهر امروز، در نشست خبری اداره‌کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با تأکید بر رویکرد خانواده‌محور در مراکز نگهداری کودکان و نوجوانان در خانه‌های مراقبت شبانه‌روزی اظهار داشت: افزایش نظارت بر این مراکز، ارتقای توان تیم مراقبتی خانه نگهداری، افزایش حمایت مددکاری و نظارت فرزندان مستقل و تسریع ورود کودکان به خانواده جایگزین منجر به کاهش آمار فرزندان مقیم خانه‌های نگهداری در سه ماه نخست سال ۱۴۰۳ نسبت‌به سال ۱۴۰۲ شده است.

وی از نگهداری ۲۹۳ کودک در خانه‌های نگهداری کودک و نوجوان خبر داد و گفت: ۳۵ فرزند با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال در سال گذشته به زندگی مستقل هدایت شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه آمار واگذاری فرزندان به خانواده‌ها در ۱۰ سال اخیر رشد محسوسی داشته است، گفت: فرزندان پس از واگذاری به خانواده‌ها نیز تحت نظارت بهزیستی قرار دارند.

صحاف اظهار کرد: ۱۰ هزار و ۹۲۲ مورد خدمات اشتغال توسط مجموعه بهزیستی آذربایجان‌شرقی در سال ۱۴۰۲ ارائه شده است که چهار هزار و ۶۵۶ مورد آن مربوط به تسهیلات اشتغال‌زایی خوداشتغالی بوده است.

وی با اشاره به پذیرش ۷۰ کودک کار و خیابانی در سه ماهه نخست سال جاری، گفت: خروج کودک از چرخه کار با توانمندسازی خانواده، آگاهسازی خانواده از آسیب‌های کودکان کار، تهیه بانک اطلاعاتی کودکان کار و اخذ تعهد محضری مبنی‌بر عدم‌ دستفروشی کودکان کار از برنامه‌های سازمان در حوزه کودکان کار و خیابانی بوده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به انواع مراکز حمایتی آسیب‌های اجتماعی گفت: حمایت و توانمندسازی دختران در معرض آسیب در خانه سلامت و مرکز ندای مهر، حمایت و توانمندسازی دختران و زنان آسیب‌دیده در خانه تلاش و مرکز راه نوین و حمایت و توانمندسازی افراد دچار ملال جنسیتی با ارائهٔ خدمات حمایتی، مشاوره‌ و مددکاری انجام می‌پذیرد.

صحاف از فعالیت ۱۸ مرکز اورژانس‌ اجتماعی با همکاری ۱۴۲ نفر از همکاران بهزیستی در سطح استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: هشت هزار و ۴۲ تماس با اورژانس اجتماعی در سال ۱۴۰۲ ثبت شده است.

وی اظهار کرد: با فعالیت ۵۴ مرکز شبانه‌روزی توانبخشی مراقبتی، دو هزار و ۵۲۰ نفر تحت حمایت اداره‌کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی قرار گرفته‌اند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که کمتر از یک درصد سالمندان تحت پوشش این سازمان در مرکز نگهداری می‌شوند، گفت: آمار افراد بالای ۶۰ سال استان، ۵۳۴ هزار نفر است که ۲۱ هزار و ۱۳۴ نفر از این جامعه آماری در حدود ۴ درصد، تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند

صحاف به هزینه‌کرد سالانه اعتبار پنج هزار و ۷۵۰ میلیارد ریالی مستمری‌بگیران بهزیستی در آذربایجان‌شرقی گفت: ۶۹ هزار و ۳۹۱ توان‌خواه دریافت‌کننده‌ مستمری در استان وجود دارد.

وی از ثبت ۶۰۲ پرونده خدمت‌گیرنده معافیت سربازی در سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: ۵۹۰ دانشجوی معلول نیز با هزینه‌کرد اعتبار ۳۶.۷ میلیارد ریال در سال گذشته تحت پوشش اداره‌کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی قرار دارند.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: ۱۷۷ مرکز مشاوره حضوری تحت نظارت‌ اداره‌کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی، در سال گذشته ۳۹ هزار و ۵۰۳ خدمات مشاوره حضوری ارائه کرده است.

صحاف  از تدوین سند جامع خشونت در استان آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: تدوین این سند، ضرورت اجتناب‌ناپذیر استان است که در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان تصویب شد و تدوین آن به‌عهده اداره‌کل بهزیستی آذربایجان‌شرقی بود.

وی به واگذاری یک هزار و ۴۱ واحد مسکونی در سال ۱۴۰۲ اشاره‌ کرد و گفت: ۸۶۶ میلیارد ریال اعتبار در این زمینه هزینه شده است.

کد خبر 113034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد