در رسانه| بیش از ۶۹ هزار نفر معلول مستمری بگیر بهزیستی در استان

صحاف در نشست خبری چهل و چهارمین سال هفته بهزیستی در جمع اصحاب رسانه افزود: نهاد بهزیستی از حجمه ۱۶ نهاد و ارگان در سال ۱۳۵۹ تشکیل شده است و ۷۱۳ نفر پرسنل در اداره بهزیستی استان مشغول هستند و ۱۴۲ هزار و ۷۷۸ خانوار افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

به گزارش صدای آناک،صحاف در نشست خبری چهل و چهارمین سال هفته بهزیستی در جمع اصحاب رسانه افزود: نهاد بهزیستی از حجمه ۱۶ نهاد و ارگان در سال ۱۳۵۹ تشکیل شده است و ۷۱۳ نفر پرسنل در اداره بهزیستی استان مشغول هستند و ۱۴۲ هزار و ۷۷۸ خانوار افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.

وی گفت: افراد معلول زیر پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی را ۸۸ هزار و ۷۴۶ نفر می باشد که این افراد حدود ۶ درصد مجموع معلولان زیر پوشش سازمان بهزیستی را شامل می شود و بر این اساس هدف اصلی سازمان توانمندسازی این افراد برای ادامه زندگی مستقل است.

صحاف عنوان کرد: در سال گذشته به ۲۲۳۳ نفر از زنان سرپرست خانوار شهری و ۱۰۶۹ نفر از زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایری حق بیمه پرداخت شده است.

صحاف در خصوص اعتبار هزینه شده ماهانه مستمری بگیران بهزیستی آذربایجان شرقی گفت: در خرداد ماه گذشته اعتبار ماهانه مستمری بگیران یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال بوده است که این رقم در سال گذشته معادل ۹۷۰ میلیارد ریال بود که برای ۱۰۷ هزار و ۴۱۹ نفر پرداخت می شود.

وی ادامه داد: تاکنون از مجموع زنان سرپرست خانواده تحت حمایت بهزیستی استان تعداد ۴۹۰ نفر به خودکفایی شغلی رسیده اند که با تلاش های دولت سیزدهم و تخصیص اعتبارات لازم اکنون پشت نوبت در این حوزه وجود ندارد و به تعداد ۲۰۷۹ خانوار دارای فرزند چند قلو مستمری پرداخت می‌شود.

وی افزود:در سال گذشته ۶۹ کودک به شیرخوارگاه سپرده شده و ۲۳ کودک از آن خارج شده است و۵۵۸ نفر از زنان سرپرست خانوار استان توانمند شده‌اند.

صحاف در ادامه افزود: تعداد کودکان بی سرپرست نگهداری شده در مراکز دولتی و غیردولتی آذربایجان شرقی را ۳۰۲ نفر می باشد که در ۲۴ مرکز و از سنین صفر تا سه، سه تا ۶، ۶ تا ۱۲ و ۱۲ تا ۱۸ سالگی با مدیریت و نظارت کامل بهزیستی نگهداری می شوند.

وی اشاره کرد: ۳۵ نفر از فرزندان بهزیستی به زندگی مستقل هدایت شده و ۷۸ کودک در سال گذشته به فرزند خواندگی واگذاری شده است و برای این افراد در مجموع ۷۰ میلیارد ریال که برای هر زوج ۲ میلیارد ریال را شامل می شود، تسهیلات داده شده است.

کد خبر 112783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد