در رسانه| ۴ درصد از سالمندان آذربایجان شرقی تحت پوشش بهزیستی هستند

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه جمعیت بالای ۶۰ سال استان ۵۳۴ هزار نفر است، گفت: حدود ۴ درصد از سالمندان استان تحت پوشش بهزیستی هستند که تعداد ۴۷۶ نفر از آنها در ۱۰ مرکز نگهداری می‌شوند.

ایسنا/آذربایجان شرقی ، فرگل صحاف، یکشنبه، ۳۱ تیرماه در نشست خبری با بیان اینکه نهاد بهزیستی از تجمیع ۱۶ نهاد و ارگان در سال ۱۳۵۹ تشکیل شد، اظهار کرد: ۷۱۳ نفر پرسنل در اداره بهزیستی استان مشغول هستند و ۱۴۲ هزار و ۷۷۸ خانوار افراد تحت پوشش این اداره کل هستند.

وی با بیان اینکه ۹۹ هزار و ۳۹۸ نفر مستمری بگیر وجود دارد، افزود: ۶۵۱ مرکز غیر دولتی تابعه در استان وجود دارد که نزدیک ۳۰۰۰ نفر تحصیل کرده در این مراکز ارائه خدمت می‌کنند.

وی ادامه داد: ۲۶ هزار و ۷۵۹ نفر از زنان سرپرست خانوار در استان تحت پوشش بهزیستی هستند که در سال‌جاری به ۴۹۰ نفر کمک هزینه آماده سازی شغلی و به ۹۴۵ نفر از بانوان سرپرست خانوار کمک هزینه لوازم ضروری پرداخت شده است.

صحاف اظهار کرد: در سال گذشته به ۲۲۳۳ نفر از زنان سرپرست خانوار شهری و ۱۰۶۹ نفر از زنان سرپرست خانوار روستایی و عشایری حق بیمه پرداخت شده است.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه به ۶۶۶۱ دانش آموز و ۶۳۴ دانشجو کمک هزینه تحصیلی اعطا شده است، گفت: بیش از ۵۰ نفر از فرزندان زنان سرپرست خانوار از معافیت سربازی بهره‌مند شده‌اند.

وی ادامه داد: به تعداد ۲۰۷۹ خانوار دارای فرزند چند قلو مستمری پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه ۵۵۸ نفر از زنان سرپرست خانوار استان توانمند شده‌اند، افزود: در سال گذشته ۶۹ کودک به شیرخوارگاه سپرده شده و ۲۳ کودک از آن خارج شده است.

صحاف ادامه داد: ۳۵ نفر از فرزندان بهزیستی به زندگی مستقل هدایت شده و ۷۸ کودک در سال گذشته به فرزند خواندگی واگذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۶۷ مرکز تخصصی درمان و بازتوانی معتادین در استان وجود دارد که طی یکسال گذشته به ۲۶ هزار و ۲۶۰ نفر خدمت ارائه شده است.

کد خبر 112752

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد