رسانه| دشتستان| اختصاص مکان اقامتی برای کارتن خواب ها و معتادین در برازجان/ 15 میلیارد اعتباربرای ساخت مسکن معلولان و زنان سرپرست خانواده

اتحادخبر-زینب رنج کش: رئیس بهزیستی شهرستان دشتستان گفت: مرکز اقامتی شبانه در شهر برازجان برای افراد بی خانمان و معتاد وجود دارد که این افراد می توانند به آن مراجعه کرده و از خدمات آن استفاده کنند. به گزارش خبرنگار اتحاد خبر، جعفر کمالی در نشست با اصحاب رسانه بیان کرد: سال۱۴۰۲، کل اعتبارات بهزیستی شهرستان دشتستان بالغ بر۵۰میلیارد تومان بوده است

رئیس بهزیستی شهرستان دشتستان گفت: مرکز اقامتی شبانه در شهر برازجان برای افراد بی خانمان و معتاد وجود دارد که این افراد می توانند به آن مراجعه کرده و از خدمات آن استفاده کنند.

 به گزارش خبرنگار اتحاد خبر، جعفر کمالی در نشست با اصحاب رسانه ضمن تسلیت به مناسبت ایام محرم و سالروز شهادت امام حسین(ع) و شهدای کربلا و تبریک هفته بهزیستی یکشنبه 31 تیرماه بیان کرد: مرکزی برای اقامت کارتن خواب ها یا معتادین وجود دارد که در محله حسین آباد قرار گرفته و از ساعت 7 شب باز شده و 7 صبح بسته می شود و محلی برای اقامت شبانه (شلتر) این افراد است که در آن جا میتوانند استحمام کرده و یا حتی از امکانات درمانی و بهداشتی آن استفاده کنند.

وی گفت: سال۱۴۰۲، کل اعتبارات بهزیستی شهرستان دشتستان بالغ بر۵۰میلیارد تومان بوده است که در حوزه های توانبخشی و اجتماعی و پیشگیری از معلولیت ها و کمک های مردمی هزینه شده است و اعتبارات مالیمان در بهزیستی شهرستان دشتستان رشد۳۰درصدی داشته است.  

جعفر کمالی در خصوص تامین هزینه ساخت مسکن خانواده های دارای معلولیت بیان کرد: 263 پرونده در خصوص ساخت مسکن تشکیل شده بود که از این تعداد ۲۵۰مورد هزینه مسکن پرداخت شده است که اعتبار کل آن ۱۵میلیارد و ۸۰۰میلیون تومان بوده است از این مقدار یک میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان آن ودیعه مسکن بوده که ۳۵نفر خانواده دو معلول به بالا، ۱۰۵نفر تک معلولی بودند و ۹۶نفرنیز زن سرپرست خانوار بوده است.

 

این مقام مسؤول گفت: هزینه هایی که به خود معلولان داده می‌شود ۱میلیارد و۹۷۰میلیون تومان بوده است که به شخص معلول به صورت بلاعوض پرداخت شده است.

رئیس بهزیستی شهرستان دشتستان عنوان کرد: سالانه۶میلیارد۳۸۰میلیون تومان مستمری ماهانه به جامعه هدف پرداخت شده است، شاید سوال پیش بیاید افرادی که در تصادفات آسیب می بینند چطور حمایت می شود که باید گفت صدماتی که در تصادف بر این افراد وارد می شود و موجب  آسیب به نخاع می شود ۱۳۳نفربودند که حق پرستاری می گیرند.

 

 جعفر کمالی  در خصوص خانواده های دارای دو قلو و سه قلو بیان کرد: خانواده های دارای دو یا سه قلو تا دهک ۷ از ما خدمات میگیرند که ۱۸۱خانواده هستند و ۲۳ خانواده دارای۳قلو که دهک درآمدشان ملاک نیست و هردو خانواده تا سن شش سالگی تحت پوشش هستند و ۲۷۵میلیون تومان به این کودکان در سال ۱۴۰۲ کمک یارانه شده است.

وی افزود: مشارکت های مردمی از طرف خیرین چه به صورت نقدی و غیر نقدی در این جا بسیار پایین است و در سال شاید۵۰میلیون تومان نبوده است، ما بنگاه مالی نداریم که مشارکت ها خوب باشد و در چند سال اخیر۱۰درصد افزایش داشته است.

کمالی خاطرنشان کرد: خانواده ها سالمندان را در خانه نگهداری کنند اگر می توانید سالمندان را در خانه نگه دارید و افراد سالمندی که کسی را ندارند باید در خانه سالمندان نگهداری شوند برایشان این خانه سالمندان ‌مثل زندان است،  بهتر است افراد سالمند تکریم شوند.

رئیس بهزیستی شهرستان دشتستان بیان داشت: 40 میلیارد بابت اشتغال، تسهیلات پرداخت کرده ایم و این جدای از آن ۵۰میلیارد تومان اعتبار سالانه بوده است.

کد خبر 112526

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد