سه هزار و 318 نفر در مراکز اورژانس اجتماعی چهارمحال و بختیاری پذیرش شد

 از سال گذشته تاکنون سه هزار و 318 نفر نفر در مراکز اورژانس اجتماعی استان پذیرش و از خدمات این مراکز بهره‌مند شدند.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان، مهشید سلیمانی روز یکشنبه در حاشیه برگزاری مانور خودروهای امدادی با محوریت اورژانس اجتماعی به مناسبت هفته بهزیستی افزود: هم‌اکنون ۳۴ مرکز در استان در حوزه مداخله در بحران، اورژانس اجتماعی، خدمات اجتماعی در مناطق کمتر برخودار و مرکز خدمات سیار فعال است و به افراد آسیب دیده و در معرض آسیب در موضوعاتی همچون اختلافات خانوادگی، همسرآزاری، کودک‌آزاری، کودکان کار و خیابانی، زنان و دختران آسیب دیده، افرادی که اقدام به خودکشی می کنند و یا قصد خودکشی دارند، فرار از منزل، کودکان خیابانی و کار، سالمندان و معلولان آزار دیده، مبتلایان به اختلال هویت جنسی، سایر افرادی که در شرایط بحرانی و حاد قرار دارند خدمات‌رسانی می کنند. این خدمات در قالب خط ۱۲۳، مرکز مداخله در بحران، خط سیار و پایگاه های خدمات اجتماعی ارائه می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: همه افراد می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه آسیب اجتماعی موارد را با شماره تلفن ۱۲۳ میان گذاشته و راهنمایی و مشاوره دریافت کنند.

سلیمانی با اشاره به برگزاری مانور خودروهای امدادی در استان گفت: این مانور با هدف اعلام آمادگی این واحد در برابر ناهنجاری های اجتماعی بصورت رژه و با همکاری دستگاههای امدادی 110، 115،125 و 123 در سطح خیابانهای شهر انجام شد.

 اورژانس اجتماعی با هدف در دسترس قرار دادن خدمات تخصصی و اورژانسی سازمان بهزیستی به آحاد جامعه ، ارتقاء توانمندی های افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی جهت مقابله با مسائل اجتماعی ، شناسایی آسیب های اجتماعی نوپدید و بازپدید ، مداخله موثر به منظور کاهش جرایم و جلوگیری از تشدید بحران و آسیب های اجتماعی و کاهش صدمات به اقشار در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی در چهار حوزه خط ۱۲۳، خدمات سیار، مرکز مداخله در بحران و پایگاه خدمات اجتماعی به گروه های هدف خدمات ارائه می کند.

کد خبر 112507

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد