شناسایی بیش از  ۳۵۰۰ فرد نیازمند به خدمات مستمر بهزیستی در طرح گروه جهادی شهدای بهزیستی مازندران

در سه سال فعالیت دولت سیزدهم بیش از ۳۷ هزار خانواده جدید تحت پوشش بهزیستی مازندران قرار گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران؛ فریبا بریمانی مدیرکل بهزیستی استان در نشست خبری که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته در حال حاضر پشت نوبت برای دریافت مستمری در استان نداریم، گفت: در سه سال فعالیت دولت سیزدهم بیش از ۳۷ هزار خانواده جدید تحت پوشش بهزیستی مازندران قرار گرفتند.

وی شمار خانواده‌های دارای معلولیت و تحت پوشش را ۵۶ هزار و ۸۰۰ خانواده عنوان کرد و افزود: تعداد افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی مازندران ۶۱ هزار و ۷۰ نفر هستند که ۶۳ درصد آنان را مردان و ۳۷ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل بهزیستی استان با اشاره به اینکه هزار و ۶۲۷ نفر در مراکز شبانه روزی توانبخشی تحت نظارت بهزیستی مازندران مقیم هستند، خاطر نشان کرد: ۱۸۶ فرزند نیز با حکم قضایی در مراکز و خانه ها نگهداری می‌شوند.

بریمانی با بیان اینکه بیش از ۳۵۰۰ فرد دارای معلولیت، بانوی سرپرست خانوار و ... با اجرای طرح تحولی گروه جهادی شهدای بهزیستی مازندران شناسایی شدند، افزود : با اجرای این طرح در سطح استان بیش از ۱۰ هزار ویزیت در منزل برای خدمات رسانی صورت گرفته است.

این مسوول با بیان اینکه ۱۱۱ مرکز مثبت زندگی در استان فعال است، گفت: ۹۸۳ قلم تجهیزات کمک توانبخشی در اردوهای طرح گروه جهادی بهزیستی مازندران در بین مددجویان روستاهای بالادست توزیع شده است.

وی تصریح کرد: ۸۰ مسکن مددجویی و ۵۶ طرح اشتغال زایی همزمان با هفته بهزیستی در استان مازندران افتتاح می‌شود.

مدیر کل بهزیستی مازندران با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۵۰ هزار تماس با اورژانس اجتماعی گرفته شده است، بیان کرد: در سال جاری نیز بیش از ۱۸ هزار تماس با این مرکز گرفته شد که ۱۱۰۰۰ مورد نیازمند دریافت خدمات بوده است.

وی موضوع بیشترین تماس‌ها را اختلافات حاد خانوادگی بیان کرد و گفت: کودک آزاری، کودکان کار و خیابان و افکار یا اقدام به خودکشی از دیگر موضوعات بوده است.

مدیر کل بهزیستی استان در پایان گفت: باید وضعیت مناسب سازی شهرها و معابر به گونه‌ای باشد که همه اقشار از جمله سالمندان، افراد دارای معلولیت، زنان باردار و کودکان بتوانند از اماکن و معابر براحتی استفاده کنند.

کد خبر 112506

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد