خدمات رسانی در مراکز مشاوره چهارمحال و بختیاری با تخفیف 50 درصدی

سرپرست اداره کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: به مناسبت هفته بهزیستی خدمات رسانی و مشاوره در مراکز مشاوره استان با تخفیف 50 درصدی برای عموم و به صورت رایگان برای جامعه هدف ارائه می شود.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان، مهشید سلیمانی روز یکشنبه در برنامه پرس و جو شبکه جهانبین به مناسبت هفته بهزیستی افزود: درسال گذشته ۲۲ هزار و ۳۳۵ نفر به مراکز مشاوره زیرنظر بهزیستی استان مراجعه کردند.

وی با اشاره به فعالیتهای خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی، گفت: بیشتر تماسها با اورژانس اجتماعی مربوط به همسرآزاری کودک آزاری و سالمند آزاری است.

سلیمانی تحت درمان قرار گرفتن هفت هزار و ۵۳۸ نفر بیمار در ۱۸ کمپ ترک اعتیاد استان، وجود ۲۸ تیم اجتماع محور در محلات شهری و روستایی با هدف پیشگیری از اعتیاد، وجود ۱۲ همیار سلامت روان به منظور پیشگیری از آسیب‌ها را از جمله اقدامات حوزه سلامت اجتماعی بیان کرد و افزود: ۰۹۶۲۸ خط ملی اعتیاد بوده که در راستای پیشگیری و درمان به خانواده‌ها کمک می‌کند.

سرپرست اداره کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری بااشاره به اهمیت بحث پیشگیری از معلولیت به عنوان یکی از برنامه‌ها و اولویتهای بهزیستی گفت: با انجام غربالگری شنوایی برای ۳۹ هزار کودک در استان، ۲۹ نوزاد با تشخیص به موقع از ناشنوایی مطلق نجات یافت.

وی گفت: هم اکنون 25 هزار و 106 معلول تحت حمایت بهزیستی استان قراردارند که بیشترین معلولیت معلولیت جسمی و سپس مشکلات ذهنی بیماری‌های اعصاب روان و معلولین شنوایی و بینایی هستند، کما اینکه هدف بهزیستی نگهداری فرد با دادن حق پرستاری در منزل است.

سلیمانی افزود: چهار مرکز مشاوره ژنتیک در استان وجود دارد که سال گذشته ۱۰۱۲ خانواده به این مراکز مراجعه کردند.

وی به خریداری ۲۰۰۰ دستگاه، ۶۰۳ دستگاه سمعک، نشان‌دار کردن ۱۶ هزار دفترچه سلامت برای توان‌خواهان در حوزه امور اجتماعی و توانبخشی، خرید دو دستگاه بینایی سنجی و یک دستگاه شنوایی برای کودکان سه تا پنج سال اشاره کرد.

سرپرست اداره کل بهزیستی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: امسال سهمیه استان برای استخدام معلولان ۶۳ نفر در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بود که آزمون برگزار شد.

سلیمانی اظهار داشت: سال گذشته تعهد مسکن برای مددجویان تحت حمایت ۵۹۵ واحد بود که به ۷۹۹ واحد مسکن برای جامعه هدف رسید، همچنین تعهد اشتغال برای جامعه هدف ۱۶۱۸ نفر بود که ۲۰۳۰ اشتغال ایجاد شد که نشان از رشد بالای ۱۱۴ درصدی بود.

وی با اشاره به وجود ۴۲۶ مرکز و موسسه دولتی و غیر دولتی در استان، گفت: سال گذشته مشارکت‌های نقدی و غیرنقدی مردمی بهزیستی نسبت به سال ماقبل آن ۳۰ درصد رشد داشت.

کد خبر 112505

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد