همایش اثر بخشی درمان اعتیاد به روش اجتماع درمان مدار برگزار شد

همایش اثر بخشی درمان اعتیاد به روش اجتماع درمان مدار با حضور مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی ، معاون امور اجتماعی بهزیستی استان و مدیر بهزیستی بیرجند برگزار شد

در دومین روز از هفته بهزیستی همایش اثربخشی درمان اعتیاد به روش اجتماع درمان مدار با حضور مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی در بیرجند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان خراسان جنوبی ، حسن شرفی مدیرکل در این مراسم ضمن اشاره به خدمات ، طرح ها ، برنامه ها و فعالیت های بهزیستی در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد اشاره کرد و گفت: بهزیستی پرچم دار حوزه پیشگیری از اعتیاد است و در این زمینه برنامه های زیادی را ویژه محلات آسیب خیز با همکاری خود مردم آن محل ، ویژه مشاغل مختلف با همکاری کارخانه ها و شرکت ها ، ویژه نوجوانان و... برگزار میکند.

مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی به خدمات حوزه درمان اعتیاد اشاره ای کرد و گفت: در استان هیچ فرد معتادی نمیتواند ادعا کند شرایط ترک اعتیاد از طریق کمپ ها برایش میسر نیست و اگر اقدام نکند کوتاهی از طرف خود فرد است.

شرفی دوران بعد از ترک جسمی اعتیاد را بسیار مهم خواند و گفت: اگر فرد بهبود یافته اعتیاد بدون آنکه توانمندشود و یا پیگیری گردد در جامعه رها شود احتمال بازگشت وی بسیار زیاد است و در همین راستا بهزیستی اقدامات زیادی انجام داده و خدمات خوبی ارائه میکند که اجتماع درمان مدار یکی از آنهاست.

در ادامه ، بهبود یافتگانی که از طریق اجتماع درمان مدار به بهبودی رسیدند در خصوص اثربخشی این روش مواردی را مطرح نمودند.
گفتنیست معاون امور اجتماعی بهزیستی استان ، مدیر بهزیستی بیرجند و جمعی از دیگر مسئولین در این مراسم حضور داشتند.

کد خبر 112483

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد