در رسانه ها /سنگ تمام قمی‌ها برای بهزیستی/ مشارکت‌های مردمی ۱۳۰ درصد رشد کرد

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه ۳۵ هزار نفر در استان قم تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، از رشد ۱۳۰ درصدی مشارکت‌های مردمی و خیرین قمی طی سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش «شهر بیست»، سید صادق میرئی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته بهزیستی برگزار شد، با بیان اینکه سازمان بهزیستی به عنوان یک نهاد تخصصی و خدماتی با تلاش‌های شهید فیاض‌بخش در سال ۱۳۵۹ تأسیس شد، اظهار کرد: بیش از ۱۶۰ کارکرد و مأموریت برای سازمان بهزیستی تعریف شده که از جمله آنها می‌توان به ارائه خدمات معیشتی،‌ حمایت از خانوارهای دارای معلول، زنان سرپرست خانوار، ایتام، خدمات مشاوره و مددکاری، نگهداری شبانه‌روزی معلولان و کودکان بی‌سرپرست اشاره کرد.

وی اضافه کرد: حمایت از خانواده‌های چند قلو، تحویل لوازم توان‌بخشی به معلولین و خدمات پیشگیری از معلولیت و اعتیاد از دیگر خدمات سازمان بهزیستی است.

وی با بیان اینکه هفته بهزیستی امسال با شعار «نهضت حسینی خدمت مردمی» مزین شده است، تصریح کرد: بهزیستی با اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند حمایت در ارتباط است و همین امر باعث شده این دستگاه اجتماعی با دیگر نهادها متفاوت باشد.

مدیرکل بهزیستی استان قم با بیان اینکه ۳۵ هزار نفر در استان قم تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، گفت: از این تعداد ۲۳ هزار نفر دچار معلولیت هستند و این سازمان در راستای توانمندسازی و حمایت این عزیزان در سه بخش معیشت، اشتغال و مسکن تلاش می‌کند.

میرئی در ادامه از رشد ۱۳۰ درصدی مشارکت‌های مردمی و خیرین استان قم طی سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: همچنین کمک‌های بلاعوض در بخش مسکن از ۳ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به ۲۱ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسید و این نشان از تلاش دولت سیزدهم و اهتمام شهید رئیسی به محرومان داشت.

مدیرکل سازمان بهزیستی استان قم افزود: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۲۰۰ نفر از مددجویان بهزیستی تسهیلات اشتغال به مبلغ ۲۳۰ میلیارد تومان دریافت کردند.

وی همچنین به خدمات بهزیستی در بحث پیشگیری از معلولیت اشاره کرد و از ۱۰۰ هزار غربالگری بینایی و شنوایی کودکان ۳ تا ۶ سال، غربالگری شنوایی نوزادان در بدو تولد و انجام آزمایش و مشاوره ژنتیک در سال ۱۴۰۲ خبر داد.

مدیرکل بهزیستی استان قم در ادامه به خدمات مشاوره‌ای بهزیستی در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد و گفت: در سال گذشته به بیش از ۳۰ هزار تماس‌گیرنده شماره ۱۴۸۰ خدمات مشاوره تلفنی ارائه شد، همچنین ۱۷ هزار تماس با اورژانس اجتماعی داشتیم که مربوط به همسر آزاری، کودک آزاری و خشونت‌های خانگی بود.

میرئی با بیان اینکه ۲۲ دستگاه اداری وظیفه ارائه خدمت به معلولان دارند، گفت: ما برای خدمت به معلولان، قوانین کمی نداریم اما ضمانت اجرایی را از دستگاه‌های متولی باید مطالبه کنیم.

وی در ادامه بر ضرورت افزایش مناسب‌سازی معابر و مبلمان شهری تأکید کرد و گفت: سازمان بهزیستی این موضوع را از شهرداری مطالبه کرده و بر اساس اعلام مدیران شهری، ۲۱ میلیارد تومان بابت مناسب‌سازی در سال ۱۴۰۱ هزینه شده که این عدد در سال گذشته به ۳۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.

مدیرکل بهزیستی استان قم تصریح کرد: همچنین تعداد ۲۰۴ دستگاه اتوبوس مجهز به رمپ توسط شهرداری به ناوگان حمل و نقل عمومی افزوده شده و ۳۱ ایستگاه اتوبوس نیز برای ورود ویلچرمعلولان بهسازی شده است.

میرئی به برگزاری اولین آزمون اختصاصی معلولان اشاره کرد و افزود: اولین آزمون اختصاصی معلولین به همت سازمان بهزیستی برگزار شد که در این آزمون پذیرای ۱۶۸ نفر از معلولین قم بودیم و در ماه های آتی نتایج آن اعلام خواهد شد؛ از این میزان ۸ نفر را در سهمیه استخدامی بهزیستی جذب خواهیم کرد.

کد خبر 112320

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد