هیچ کودک کار و خیابان ایرانی در مراکز بهزیستی نداریم

"وجیهه محمدی فلاح" مدیرکل بهزیستی استان البرز با همراهی معاونین خود روز شنبه ۳۰ تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان البرز که به مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی برگزار شد، پاسخگوی سؤالات خبرنگاران و اصحاب رسانه بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان البرز؛در این نشست خبری "وجیهه محمدی فلاح" اظهار داشت: ایجاد و راه اندازی دو مرکز جدید نگهداری کودکان کار و خیابان در البرز از دیگر اقدامات این مجموعه در دولت سیزدهم بود که لازم است اعلام کنیم سال گذشته حتی یک کودک کار و خیابان ایرانی در این مراکز نداشتیم و همه آنها از فرزندان اتباع بودند که طرد شدن این خانواده ها از استان البرز در این زمینه بسیار کمک کننده بود.

محمدی فلاح در ارتباط با حمایت از کودکان کار گفت:برای نخستین بار یک کار پژوهشی در رابطه با کودکان کار خیابان توسط بهزیستی در استان البرز انجام شد.

وی افزود:قرارگاه اجتماعی فرصتی فراهم کرد که در حوزه کودکان کار فعالیت های بسیار مثبتی صورت بگیرد.

مدیرکل بهزیستی استان البرز بیان کرد: تعداد کودکان کار و خیابان در سال گذشته ۶۰۱ نفر بود که روند کاهشی دارد امّا تأکید می‌ شود حتی یک نفر از آنها هم ایرانی نبودند.

وی افزود:دو مرکز در حوزه کودکان کار تأسیس شد که وظیفه غربال و شناسایی این کودکان را بر عهده داشت،با همکاری ویژه ایی که در بهزیستی صورت گرفته اگر خانواده ایرانی برای نیاز مالی،کودک خود را برای کار می‌ فرستاد با این حمایت ها بخشی از نیازهایشان برطرف می‌ شد.

کد خبر 112283

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد