در رسانه|  افزایش ۱۲۵ برابری جذب اعتبارات ملی توسط بهزیستی استان اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: افزایش اعتبارات تملک دارایی از مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به ۱۱ میلیارد تومان و افزایش ۱۲۵ برابری دریافتی بهزیستی از اعتبارات ابلاغی مرکز، جزو دستاوردهای مهم بهزیستی در طول یک‌سال گذشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حامد رضایی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران از ۴۰ هزار و ۱۵۸ پرونده فعال در استان اردبیل خبر داد و اظهار کرد: در یک سال گذشته و سال آخر دولت شهید جمهور، خدمات بهزیستی با جهش قابل ملاحظه‌ای همراه بوده به گونه‌ای که قابل مقایسه با سال‌های گذشته نیست. وی افزود: افزایش درآمد اختصاصی بهزیستی از ۹۰۰ میلیون تومان به ۳ میلیارد تومان، افزایش اعتبارات تملک دارایی از مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به ۱۱ میلیارد تومان و افزایش ۱۲۵ برابری دریافتی بهزیستی از اعتبارات ابلاغی مرکز، جزو دستاوردهای مهم بهزیستی در طول یک‌سال گذشته است. مدیرکل بهزیستی استان اردبیل به حذف پشت نوبت دریافت مستمری و تحقق این موضوع در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: علاوه بر این موضوع، تعداد پرداخت کمک هزینه پرستاری رشد ۶ برابری داشته و از ۵۰۰ مورد به ۲ هزار و ۶۹۴ مورد ارتقا یافته و با تزریق ماهانه ۴ میلیارد تومان بصورت ثابت به استان، کمک هزینه پرستاری از یک و نیم میلیون تومان به دو میلیون و ۱۰۰ هزارتومان افزایش یافته است. رضایی با بیان اینکه در حوزه کمک هزینه وسایل توانبخشی ۶۷ درصد رشد اعتبار داشتیم، ادامه داد: تمام وسایل و دستگاههای مورد نیاز کمک توانبخشی در انبارهای بهزیستی استان موجود است و هیچ شخصی در پشت نوبت دریافت وسایل کمک توانبخشی نبوده و صرفا در بحث تأمین سمعک مشکل داشتیم که با همکاری دستگاه‌های بالادستی این مسئله نیز رفع شده است.

وی ارتقای اعتبارات مربوط به اندام مصنوعی را ۲۰۳ درصد عنوان کرد و گفت: این افزایش اعتبارات بسیاری از مسائل و مشکلات متقاضیان اندام مصنوعی را کاهش داده است و در حوزه مناسب سازی محیط زندگی با ۱۴۲ درصد، کمک هزینه ایاب و ذهاب ۱۲۵ درصد، کمیسیون‌های پزشکی ۸۱ درصد و حمایت های تحصیلی نیز رشد ۱۷۶ درصدی اعتبارات را شاهد بودیم. مدیرکل بهزیستی استان اردبیل همچنین به افزایش ۲۴۵ درصدی اعتبارات خدمات ورزش درمانی اشاره کرد و افزود: با حمایت اداره ورزش و جوانان استان و بهزیستی استان به تعداد ۱۰ عدد ویلچر مخصوص ورزشکاران بسکتبال با ویلچر که در ۱۰ سال گذشته مغفول مانده بود با اعتباری بالغ بر نیم میلیارد تومان تهیه شده است که طی روزهای آتی در اختیار هیئت معلولان و جانبازان و ورزشکاران این رشته قرار می‌گیرد. رضایی همچنین تهیه ۵۵ مسکن ویژه جامعه هدف در ۱۲ شهرستان استان، افتتاح و بهره برداری از ۴ مرکز نگهداری و مشاوره و اعطای کمک‌ هزینه ودیعه اجاره مسکن به مبلغ بیش از ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان را از دیگر اقدامات اداره کل بهزیستی استان در یکسال گذشته عنوان کرد.

کد خبر 112239

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد