بهار| نشست خبری رئیس اداره بهزیستی شهرستان با اصحاب رسانه

هفته بهزیستی از ۳۰ تیرماه با شعار «نهضت حسینی، خدمت مردمی» آغاز می‌شود و تا ۵ مردادماه با اجرای ۱۸ عنوان طرح ادامه دارد.

به گزارش روابط عمومی اداره بهزیستی شعرستان بهار مناسبت گرامیداشت هفته بهزیستی و در اولین روز از این هفته نشست خبری این اداره در روز شنبه (۳۰ تیرماه ۱۴۰۳) رئیس اداره بهزیستی شهرستان با اصحاب رسانه برگزار و به سؤالات خبرنگاران پاسخ داده شد.

اکبر منیعی فرد، رئیس اداره بهزیستی شهرستان بهار، اظهار کرد: طرح تأسیس نهاد مقدس بهزیستی به دست شهید محمدعلی فیاض‌بخش در تیرماه ۱۳۵۹ به تصویب رسید. این سازمان متولدشده انقلاب اسلامی ایران است. به همین دلیل ۲۵ تیرماه در تقویم ما روز ملی بهزیستی به شمار می‌آید. البته امسال از ۳۰ تیرماه تا ۵ مردادماه تعریف شده است.

وی ادامه داد: «نهضت حسینی، خدمت مردمی» شعار هفته بهزیستی در سال ۱۴۰۳ است. اصلاح اجتماعی و ایثارگری اجتماعی در سایه این شعار برای ما اهمیت ویژه دارد. آنچه در دولت سیزدهم اتفاق افتاد به همت رئیس‌جمهور شهید امروز گزارش خواهم داد.

منیعی فرد یادآور شد: بهزیستی مجموعه و سازمانی است که در چهار حوزه توانبخشی، اجتماعی، توانمندسازی و پیشگیری فعالیت می‌کند. توانبخشی حوزه تخصصی و اختصاصی ماست و برای ما اولویت دارد.  

رئیس بهزیستی خاطرنشان کرد: سلامت اجتماعی مرتبط با آسیب اجتماعی است. ما اورژانس اجتماعی داریم که به منظور حل فوریت‌های اجتماعی محسوب می‌شود. این مسئله در حوزه پیشگیری قرار می‌گیرد. زنان خشونت‌دیده، سالمندآزاری، کودکان کار و نگهداری کودکان نیز جزو دغدغه‌های این حوزه است. ۱۲۳ و ۱۴۸۰ نیز شماره‌تلفن آن است و در تمامی ساعات به مردم خدمت می‌کنند.

منیعی گفت: پیشگیری حوزه بسیار مهم دیگری است که با مراکز مشاوره و کلینیک‌های روان‌شناسی تعریف می‌شود. مراکز و کمپ‌های درمانی ۲ مرکز درمانی وابسته به این سازمان در بهار و سلیمان آباد و دو مرکز مشاوره و سلامت روان در شهرستان بهار فعالیت می‌کنند.

 سپس در ادامه بیان کرد: مرکز مشاوره خانواده اجتماعی واقع بهار نیز در نوع خود تنها مرکز مشاوره در حوزه های خانواده و طلاق در بهار است و ظرفیت بسیار مهمی به شمار می‌ رود.  

او افزود: حوزه تخصصی دیگر توانمندسازی و اشتغال جامعه هدف است. این حوزه به دنبال توانمندسازی با هدف استقلال و بی‌نیازی است. اهمیت اشتغال، مسکن در این قلمرو قرار می‌گیرد.

منیعی به مراکز غیردولتی هم اشاره کرد و ادامه داد: دفتر امور مراکز غیردولتی نیز با ۲ مورد مرکز مثبت زندگی و cbr بسیار حائز اهمیت است. بازدیدهای تخصصی از این مراکز نیز اهمیت دارد. بخش مردمی هم وجود دارد. مشارکت نقدی و غیرنقدی مردم را نمی‌توان نادیده گرفت.

در ادامه اظهار کرد: بیش از چند عنوان طرح و برنامه در هفته بهزیستی پیش رو داریم که در حوزه درمان اعتیاد، اشتغال، مسکن، کارگاه‌های اشتغالی ویژه معلولین، کاریابی ویژه معلولین، افتتاح  منزل مددجویی جزو آنهاست.

در پایان از خبرنگاران حاضر با اهداء لوح تقدیر و هدایایی تشکر و تجلیل گردید.

بهار| نشست خبری رئیس اداره بهزیستی شهرستان با اصحاب رسانه

بهار| نشست خبری رئیس اداره بهزیستی شهرستان با اصحاب رسانه

بهار| نشست خبری رئیس اداره بهزیستی شهرستان با اصحاب رسانه

کد خبر 112222

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد