در رسانه| خدمت رسانی با شعار «نهضت حسینی،خدمت مردمی» در هفته بهزیستی در استان اصفهان

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه امسال بهزیستی حول محور شعار «نهضت حسینی، خدمت مردمی» خدمات متنوعی به جامعه هدف خود ارائه می کند گفت: افتتاح بیش از ۲هزار و پانصد طرح اشتغال در هفته بهزیستی در استان اصفهان انجام می شود.

    به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان اصفهان به نقل از خبرگزاری شبستان از اصفهان، ناصر چاووشی، مدیرکل بهزیستی استان اصفهان در نشست با خبرنگاران رسانه‌ها گفت: امسال بازه زمانی ۳۰ تیر تا ۵ مرداد ماه به نام هفته بهزیستی نامگذاری شده است و با توجه به تقارن هفته بهزیستی با ایام سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع)، برنامه‌های هفته بهزیستی با شعار نهضت حسینی، خدمت مردمی برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: نهاد بهزیستی مولود انقلاب اسلامی است که در استان اصفهان ۹۳ هزار معلول را تحت پوشش خود دارد و ۳۱۰ مرکز مشاوره و کلینیک خانواده در سطح استان از سازمان بهزیستی مجوز دارند که ۲۹۲ مرکز آن فعال هستند.

مدیرکل بهزیستی استان  اصفهان افزود: ۷۵ مرکز درمان مبتلایان اعتیاد ماده ۱۵ دارای مجوز بهزیستی هستند و تنها مرکز درمان زنان متجاهر در قلعه شور و تنها مرکز مشاور ژنتیک دولتی در شهر اصفهان ه مردم خدمات ارائه می‌کنند.

چاوشی با اشاره به افتتاح ۱۸ طرح عمده در هفته بهزیستی از راه‌اندازی مرکز کاریابی معلولین در شهر اصفهان خبر داد و گفت ۲۵۹۹ طرح اشتغال نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از واگذاری ۸۵ واحد مسکونی در سراسر استان که به کمک بهزیستی تامین شده است به خانواده‌های مشمول خبر داد و گفت: در دهه گذشته ۱۸۵۰ فرزند خوانده به خانواده‌های دارای صلاحیت واگذار شده است.

مدیرکل بهزیستی استان  اصفهان از واگذاری سرپرستی ۸۰۰ فرزند بدسرپرست به اقوام خود خبر داد و گفت: هم اکنون ۵۰۰ کودکدر ۳۹ مرکز بهزیستی و ۴۵۰۰ مددجو در ۶۶ مرکز توانبخشی شبانه روزی در استان اصفهان نگهداری می شوند و  ۱۲۰ مرکز توانبخشی روزانه به ۶۰۰۰ نفر مددجو خدمات ارائه می‌کنند.

چاوشی اظهار داشت: بر خلاف مصوبات کارگروه استانی توانستیم اعتبارات ملی خوبی بر حوزه اشتغال زایی کسب کنیم و ۳۶۴ میلیارد تومان سال گذشته اعتبارات استانی دریافت کردیم و امسال نیز ۱۱۳ میلیارد تومان اعتبار استانی به بهزیستی استان اصفهان تعلق گرفته است.

وی با اشاره به افزایش۲۵ درصدی خانواده‌های دارای فرزندان چند قلو اظهار داشت: اگر خانواده‌های دارای فرزندان دوقلو در ۵ دهک اول باشند تا ۷ سالگی فرزند ماهیانه به آنها مستمری پرداخت می‌شود و سایر خانواده‌های دارای بیش از دوقلو متعلق هر دهکی که باشند مستمری و وام‌های خود اشتغالی به آنان پرداخت می‌شود.

این مسئول دولتی  اضافه کرد: ایجاد اشتغال با هدف توانمندسازی مددجویان یکی از خدمات بهزیستی است که در قالب پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و کارفرمایی دنبال می‌شود و جدای از زیرپوشش قراردادن مددجویان، آموزش مهارت‌های زندگی و خانواده و پیش از ازدواج، غربالگری بینایی‌سنجی و شنوایی‌سنجی از برنامه‌های قابل ارائه سازمان بهزیستی به افراد جامعه است.

وی با بیان اینکه پرداخت مستمری و افزایش آن سیاست بهزیستی نیست چرا که ما به دنبال توانمندسازی مددجویان هستیم افزود: پرداخت مستمری ماهیانه جامعه هدف، پرداخت هزینه لوازم بهداشتی دارای معلولیت، یارانه مراکز روزانه و شبانه‌روزی غیردولتی با هدف ارائه خدمات با رویکرد سازمان بخش دیگری از فعالیت‌های سازمان بهزیستی است.

پژمان پورشبانان، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی اصفهان با اشاره به اینکه مراکز توانبخشی بهزیستی همانند مراکز آموزش و پرورش تابع تعطیلی مدارس هستند اظهار داشت:  در زمان آلودگی هوا این مراکز تابع تعطیلی قوانین آموزش و پرورش هستند و باید تعطیل باشند.

وی متذکر شد: در جهت کمک به بازتوانی اتباع اهل افغانستان که دارای معلولیت می باشند و دارای سکونت قانونی و رسمی در کشور می باشند برخی از خدمات توانبخشی نظیر وسایل کمک توانبخشی،خدمات توانپزشکی،خدمات آموزشی و ... با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه ارائه می شود.

کد خبر 112125

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد