افزایش خانوارهای زیر پوشش بهزیستی کردستان به بیش از ۳۴ هزار خانوار

مدیرکل بهزیستی کردستان تعداد خانوارهای زیرپوشش بهزیستی در کردستان در سال گذشته را ۳۲ هزار و ۵۶۰ خانواده اعلام کرد و گفت: این تعداد امسال به ۳۴ هزار و ۷۶۰ خانوار افزایش یافته است.

رسولی اضافه کرد: در کردستان ۱۴۰ فرزند بی‌سرپرست و بد سرپرست در ۱۴ مراکز نگهداری می‌شوند و عینا خدمات بهزیستی با رعایت کرامت آنها ارائه می‌شود.

وی همچنین تصریح کرد: ارائه مشاوره ازدواج، طلاق و خانواده یکی از اقدامات و خدمات بهزیستی است که سال گذشته ۲۱ هزار و ۳۶۰ مورد تماس تلفنی و مراجعه به مراکز مشاوره انجام شده است.

مدیرکل بهزیستی کردستان یادآوری کرد: غربالگری شنوایی در دو گروه نوزادان و کودکان ۳ تا ۵ سال در بهزیستی انجام می‌شود که کردستان در سه ساله اخیر در این زمینه جز استان‌های برتر کشور است.

وی گفت : ۱۶ کمپ ترک اعتیاد در کردستان فعال است که افراد به صورت اختیاری در آنها پذیرش می‌شوند و در کمپ ماده ۱۶ هم معتادین متجاهر نگهداری می‌شوند.

رسولی اضافه کرد: ایجاد اشتغال با هدف توانمندسازی مددجویان یکی از خدمات بهزیستی است که در قالب پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و کارفرمایی دنبال می‌شود.

وی در ادامه گفت: در صورتی که شغل مددجوی این نهاد با درآمد کافی محرز شود، از زیر پوشش بهزیستی خارج می‌شود.

مدیرکل بهزیستی کردستان همچنین گفت: ۴۴۸ واحد مسکونی مددجویی در دست احداث داریم که زمین ۹۵ واحد به متقاضیان واگذار شده و ۵۶ واحد هم در مرحله نازک‌کاری قرار دارد.

کد خبر 111890

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد