دررسانه|۳۶هزار خوزستانی زیرپوشش مستمری بهزیستی قرار گرفتند

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت:سال ها بود که به دلیل کمبود اعتبارات ۳۶ هزار فرد دارای معلولیت پشت نوبت مستمری بودند و در این سه سال دولت سیزدهم همگی تحت پوشش مستمری بهزیستی خوزستان قرار گرفتند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، "علی محمد قادری"در بدو ورود به استان خوزستان پس از  شرکت در مراسم سوگواری  به مناسبت ایام محرم که در بیت حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد با ایشان دیدار و گفت و گو کردند.

قادری هدفِ اصلی از این سفر را، استمرار راه رئیس‌جمهور فقید، تکرار و پیگیری موضوعات تکافل اجتماعی و ظرفیت‌سازی اجتماعی عنوان کرد و اظهار داشت: ما وظیفه داریم به‌ میان مردم برویم و نیاز آن‌ها را جویا شویم؛ نه‌اینکه مردم مجبور شوند به ادارات دولتی رفته و اعلام نیاز کنند.

وی  در ادامه افزود: استان خوزستان دهمین استانی است که  به منظور رفع مشکلات مردم مناطق کم برخوردارحضور یافته و توفیق داشتیم که در 9 استان با  بیش از ده هزار نفر  از جامعه هدف بهزیستی دیدار و از نزدیک درخواست های این عزیزان بررسی و  پیگیری آنها در دستور کار قرار داده شد. 

معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه مشکلات مردم  و خدمت  به مردم تا بعد از   پایان دولت سیزدهم  ادامه دارد و ما با مردم جزء مردم و متکی به مردم هستیم گفت: سال ها بود که به دلیل کمبود اعتبارات 36 هزار فرد دارای معلولیت پشت نوبت مستمری بودند و در این سه سال دولت  سیزدهم همگی  تحت پوشش مستمری بهزیستی خوزستان قرار گرفتند و امروز با افتخار اعلام می کنیم که هیچ فردی در استان خوزستان پشت نوبت نیست مگر افرادی که درخواست جدید داشته باشند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد ،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز  بیان کرد: نظام اسلامی نگاه ویژه ای به محرومین دارد و در عرصه اجتماع و خانواده خدمات خوبی ارائه شده است و  گره گشایی از مشکلات افرادی که توان اداره زندگی خود را ندارند از سیره ائمه اطهار است .

وی افزود:به حمدالله در نظام اسلامی و به ویژه دولت سیزدهم شاهد خدمات بسیار ارزشمندی بوده ایم و دربهزیستی استان هم  خدمات خوب و بسیار امیدوار کننده ای صورت گرفته است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اهواز  اظهار داشت: اقشار محروم مورد عنایت خداوند متعال و اهل بیت علیه السلام هستند اما یکی از رسالتها و اقدامات مهم سازمان بهزیستی نیز توانمند سازی افرادیست که دارای ناتوانی جسمی هستند  و کار باید به سمت و سویی برود که بسیاری از افراد دارای معلولیت  بتوانند زندگی خود را مدیریت کنند  و در واقع این امر مناعت طبع  را در وجود افراد نهادینه  می کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد،  ضمن آرزوی توفیق برای خدمتگزاران نظام اسلامی گفت:بسیاری از افراد هستند که علیرغم داشتن معلولیت  اما زندگی خود را مدیریت می کنند و این از الطاف الهی و زحمات مسئولان و سازمانهایی مثل بهزیستی است و از سویی گره گشایی از مشکلات مردم  در نظام اسلامی یک حساب ویژه ای در پیشگاه  خداوند متعال دارد و دل امام زمان را خوشحال می کند.

کد خبر 111746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 5 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد