۲۱ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۲
شاهکار مداح کوچک

کوچک است اما بزرگ دل، چشمانش نمی بیند اما چشم دلش حسین را دیده، او را حس کرده و به معشوق کودکی اش تبدیل شده است.

"ابوالفضل" آنچنان در وصف آقا می خواند گویی سالیان درازی است که او را می شناسد، او نه کربلا را دیده نه درکی از چهره و تصویر کسی دارد، او نه ضریحی دیده نه بین الحرمین را، او حال و هوا و صفای کربلا را تنها در پشت دیدگانی که هیچ نقطه ای از دنیا را ندیده مجسم کرده است.

چشمانش اگرچه نمی بیند اما عشق حسین آنچنان در آنها جا گرفته و در آن موج می زند که گویی سالهاست با او انس دارد، صدایش در وصف اباعبدالله آنچنان زیباست که دیدگان همه را امشب در حسینیه معلی مسحور خود کرد.

امشب حضور ابوالفضل‌ کودک روشندل دزفولی این نوحه خوان حسینی میلیونها ایرانی در جای جای کشور را پای گیرنده ها مبهوت خود کرد و همه را در کنار عزای حسینی به تحسین وا داشت.

مداح کوچک امشب حسینیه معلی اگرچه در ظاهر کودک بود اما دلی داشت که وسعت آن به عشق حسین بود، ندایش که از دل بر می آمد سوز عشقی بود که با او انس و الفت گرفته و آنرا در وصف معشوقش سر می داد.

او حسین را با چشم دل درک کرده بود، چشمی که هر دلی ندارد و دلی که هر عاشقی ندارد!

"ابوالفضل" چهارمین شب معلی را معلی تر کرد، او با چشم دلش برای اقایی می خواند که این روزها ذکر لب های همه شیعیان جهان است.

مداح کوچک و روشندل امشب معلی در حالی برای معشوقش خواند که دیدگان اشکبار همه از سوگ حسین را متحیر کرد و لحظاتی بیادماندنی را در این برنامه بجا گذاشت.

آزاده خرم

کد خبر 111717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد