اهدای ۵۰۰ سری جهیزیه به جامعه هدف معزز بهزیستی فارس /افتتاح بوستان ۸ هزار متری سلمان فارسی از محل مشارکت های مردمی بهزیستی فارس

محمدرضا هوشیار مدیر کل بهزیستی فارس از اجرای همزمان آیین وصال یار طرح مولی الموحدین؛اهدای ۵۰۰ سری جهیزیه به جامعه هدف معزز بهزیستی فارس در سراسر استان فارس خبر داد.

ترویج سنت حسنه ی ازدواج
مدیر کل بهزیستی فارس در مراسم اهدای ۵۰۰ سری جهیزیه به جامعه هدف بهزیستی فارس با تشکر از دکتر اسدی شهردار کلان شهر شیراز و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز و ستاد فرماندهی ارتش( تامین امور لجستیکی) که در راستای عمل به مسئولیت های اجتماعی در این طرح همراه بهزیستی فارس بوده اند گفت این برنامه با مشارکت خیرین و سازمان بهزیستی کشور در راستای ازدواج آسان و ترویج سنت حسنه ی ازدواج انجام گرفته و خیریه راهبردی و مسئولیت اجتماعی امیرالمومنین(ع)،شورای عالی خیریه فارس،خیریه بنای مقدس فاطمیه(س)،خیریه اسلامی شیراز،خیریه امام صادق(ع)،خیریه امام حسن عسکری(ع)،خیریه رهروان خاندان نبوت در تامین اقلام جهیزیه جهت این طرح مشارکت داشته اند.
*حمایت از تولید ملی/نام مبارک امیرالمومنین حضرت علی (ع) زینت بخش طرح وصال یار*
هوشیار در این مراسم و در جمع زوج های جوان از جامعه هدف بهزیستی فارس اظهار داشت؛در ابتدا بنا بود این طرح با اهدا تعداد کمتری جهزیه اجرا شود اما زمانی که برنامه به نام مولی الموحدین حضرت علی (ع ) آراسته شد با اقبال و اشتیاق خیرین روبرو شدیم و به مدد الهی و همراهی ایشان ۵۰۰ سری جهیزیه شامل ۷ قلم  کالای ضروری از قبیل یخچال،گاز،ماشین لباسشویی ،جاروبرقی،دوتخته فرش و سرویس چینی و تفلون جهت ؛جامعه هدف معزز بهزیستی در سراسر استان فارس تهیه و توزیع گردید. 
مدیر کل بهزیستی فارس همچنین افزود در راستای حمایت از تولید ملی این کالاها از تولیدات ملی تهیه گردیده و لازم به ذکر است ۶۰۰ زوج جوان تحت حمایت بهزیستی فارس همچنان پشت نوبت دریافت جهیزیه هستند و حمایت خیرین و عمل به مسئولیت های اجتماعی قطعا در این خصوص راهگشا خواهد بود.
*هم گرایی مثال زدنی بهزیستی فارس,خیرین و گروه های مردمی در عمل به مسئولیت های اجتماعی*
علی محمد قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در این مراسم؛ در جمع مسئولین و زوج های جوان  ضمن گرامیداشت یاد و خاطره  شهدا،امام شهدا و رئیس جمهور شهید و شکرگزاری به جهت توفیق خدمتگزاری، اظهار داشت:
از بودن در جمع شما زوج های جوان بسیار مشعوف هستیم و برای شما آرزوی شروع یک زندگی عاشقانه،عارفانه و عالمانه را داریم.

یکی از شتاب دهندگان عظیم اجتماعی ازدواج است، اقدام خیرین و  افرادی که با مسئولیت اجتماعی در این زمینه قدم برداشته اند و هم افزایی بین گروه های مردمی ،خیرین ،ارتش ،شهرداری و بهزیستی در فارس که این مهم را رقم زده اند مثال زدنی است ؛این هم گرایی مرا ملزم به حضور در این مراسم کرد تا امشب استجابت دعاهایمان را از محضر شما بگیریم. 
آرزوی خوشبختی و زندگی لبریز از تلالو نور حسن ختام بیانات رئیس سازمان بهزیستی کشور در این برنامه بود.
*کارنامه پرافتخار بهزیستی فارس/سلامت اجتماعی در گرو ازدواج جوانان*

حجت الاسلام والمسلمین چوگانی رییس مرکز تخصصی امام حسین علیه السلام در مراسم اهدای ۵۰۰ سری جهیزیه به جامعه هدف معززبهزیستی فارس؛ 
ضمن تبریک به همه زوج های جوان که این مهمانی به افتخار ایشان برگزار شده وخداقوت به همکاران بهزیستی فارس، خدمت به جامعه هدف بهزیستی را در راس عبادت ها برشمرد و گفت:
بهزیستی فارس دارای کارنامه پرافتخار و درخشانی است و ما شاهد خدمات بهزیستی فارس در این سال ها بوده ایم.دست عزیزانی که در این مسیر مشارکت کردند می بوسم چرا که خداوند امر به ازدواج را تکلیف کرده و این حکم عبادی دارد،و کسانی که زمینه ازدواج جوانان ما را فراهم می کنند به این تکلیف عمل کرده اند.
پیامبر می فرماید هیچ بنایی در اسلام نزد خداوند محبوب‌تر از ازدواج  نیست؛تاسیس مسجد، مدرسه ،بیمارستان و ‌.. مقدس است ولی مقدس ترین بنا ازدواج است؛  *خدمت به جوانان در امر ازدواج از هر بنایی در اسلام مهم تر است چرا که سلامت اجتماع در گرو ازدواج جوانان است*  .
سازمان بهزیستی کشور ،بهزیستی فارس و خیرین فارس خوش سلیقه اند و در میدانی پا نهاده اند که لذت حقیقی یعنی لذت خدمت و ایثار و فداکاری را به همراه دارد.

امیر سرتیپ دوم ابوالقاسم رضایی فرمانده  ارشد نظامی ارتش در استان های فارس و کهگیلویه و بویر احمد نیز در جلسه هماهنگی برگزاری این آئین، ضمن تامین مشارکت لجستیکی در آئین فرهنگی اجتماعی وصال یار طرح مولی الموحدین بهزیستی اظهار داشت:ارتش جمهوری اسلامی ایران در موقعیت عادی آماده ارائه خدمت ,عمل به مسئولیت اجتماعی و همکاری با دستگاه های خدمت رسان از قبیل بهزیستی در راستای بهبود و  ارتقاکیفیت خدمات است.
همچنین مقرر گردیده پیش نویس تفاهم نامه فرا استانی ارتش و بهزیستی تهیه و به ستاد بهزیستی کشور ارسال گردد تا زمینه مشارکت های بیشتر در خدمت رسانی به جامعه هدف معزز فراهم گردد.

*برگزاری رویداد ملی ظرفیت سازی اجتماعی در بهزیستی های سراسر استان فارس با  سفر رئیس سازمان بهزیستی کشوربه استان فارس/ثبت بیش از ۲۵۰۰ مورد از مطالبات جامعه هدف*

 محمدرضا هوشیار همچنین از دیدار چهره به چهره با جامعه هدف در راستای رویداد ملی  ظرفیت سازی اجتماعی به منظور هم افزایی گروه های مردمی،نهاد ها و دولت در جهت حمایت و رفع مشکلات گروه های هدف بهزیستی خبر داد و گفت:
همزمان با سفر قادری معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور به منظور سرعت گرفتن رسیدگی به مشکلات جامعه هدف بهزیستی بصورت همزمان در سراسر استان پنجمین رویداد ملی ظرفیت سازی اجتماعی برگزار گردید و با حضور رئیس سازمان بهزیستی ،مسئولین استانی،دستگاه اجرایی و گروه های مردم نهاد، مطالبات جامعه هدف مورد رسیدگی قرار گرفت،
 در این رویداد،بیش از ۲۵۰۰  مورد مطالبات جامعه هدف ثبت شده که بیش ترین موارد در زمینه :معیشت، درمان، مسکن و اشتغال بوده است . این موارد ضمن ثبت در سامانه بهزیستی با دستور رئیس سازمان در اولویت رسیدگی قرار گرفت.

*افتتاح باغ ۸ هزار متری جهت بهره مندی مددجویان و کارکنان بهزیستی فارس* :
رئیس سازمان بهزیستی کشور در سفر به استان فارس بوستان سلمان فارسی را نیز افتتاح نمود.
این بوستان به متراژ ۸ هزار متر واقع در خیابان رادفر و اهدایی خیر نیک اندیش شیرازی به بهزیستی فارس است.

کد خبر 111575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد