برگزاری اولین نشست هم‌اندیشی معاونین فضای مجازی و رسانه پایگاه‌های مقاومت بسیج ادارات کل

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی اولین نشست هم‌اندیشی معاونین فضای مجازی و رسانه پایگاه‌های مقاومت بسیج ادارات کل با حضور سرهنگ سید مهدی رضوی فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهید رجایی و عرفانیان معاونت فضای مجازی و رسانه پایگاه‌های بسیج ادارات کل شهید رجایی به میزبانی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی برگزار گردید.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهید رجایی در این جلسه، گفت: این حق مردم است که اخبار صحیح و سالم را به‌دور از هرگونه سوگیری و حب و بغض دریافت نمایند. در قرآن کریم  آمده است که " و ما ارسلنا من رسول الا بلسان قومه لیبین لهم" یعنی ماهیچ رسولی در میان قومی نفرستادیم مگر به زبان قوم آنها تا معارف و احکام الهی را بیان کند. فضای مجازی نیز زبان نسل جدید ماست. فضای مجازی نسل جدیدی از فضای روابط اجتماعی است که ردپای آن را در زندگی روزمره افراد می‌توان دید.

سرهنگ سید مهدی رضوی افزود: در آیه قرآن توصیه شده که واعدوا لهم ما استطعتم من قوه یعنی هر نیرویی در قدرت دارید برای مقابله با دشمنان آماده سازید. دشمن وقتی احساس کند شما ضعیفید، تشویق می‌شود به حمله؛ وقتی احساس کند شما نیرومند هستید، اگر قصد حمله هم داشته باشد، مجبور می‌شود تجدید نظر کند. بنابراین ما در مقابل دشمن هرچه توان، امکانات و تجهیزات داریم باید پای کار بیاوریم زیرا دشمن با تمام تجهیزات و امکانات به وسط میدان آمده است و ما نیز باید در مقابل دشمن قرار بگیریم. شما فرض کنید دیواری در اختیار دارید و قرار است از طریق آن اطلاع رسانی انجام گیرد و بنر یا پرده‌ای روی آن نصب شود، بهتر است که اول ما شروع کننده باشیم و اطلاعات صحیح و سالم را روی آن نصب کنیم و در اختیار عموم مردم قرار دهیم تا اینکه اجازه دهیم که دشمن از این فرصت استفاده کند و اخبار کذب را به قصد ایجاد تفرقه، ناامیدی و... منتشر سازد.

وی افزود: فضای مجازی آمیزه‌ای از فرصت و تهدید است و امروز فضای مجازی تبدیل به یک فضای جنگ نرم شده که جنگی تمام عیار بوده و در طول تاریخ بی‌سابقه است و هدف اصلی آن نیز ضربه زدن به اعتقادات جوانان است. فضای مجازی یک فرصت است که ما بهترین انتشار اخبار در ادارات را داشته باشیم  و گزارش اقدامات، عملکرد و فعالیت‌ها را در آن منعکس سازیم. اولین هدف دشمن در فضای مجازی، سلب آرامش در میان مردم است. هدف دوم، از بین بردن اعتماد بین مردم و مسئولین و در نهایت ایجاد آشوب و ناآرامی در جامعه است.

فرمانده حوزه مقاومت بسیج ادارات کل شهید رجایی خاطرنشان کرد: حالا سوالی که مطرح می‌شود این است که وظیفه و تکلیف ما چیست ؟ اولین کاری که باید انجام دهیم تولید محتوا در بستر فضای مجازی است. ای حق مردم است که خبری که تهیه می‌شود صحت داشته باشد و همراه با سوگیری، حب و بغض و... نباشد. دوم موضوع گزارش و خبر باید به روز باشد و در مخابره اخبار و اطلاعات سبقت بگیریم و فرصت را برای انعکاس اخبار دروغین از جانب دشمن مهیا نسازیم. مورد بعدی، حفظ آبرو و شان افراد است که در انعکاس اخبار باید آن را مدنظر قرار دهیم.

در ادامه نشست، عرفانیان معاون فضای مجازی و رسانه پایگاه‌های بسیج ادارات کل شهید رجایی با بیان اینکه فضای مجازی نقش مهمی در مدیریت و ایجاد فتنه در اغتشاشات اخیر در کشور داشته است، گفت: در مقابل این تهدید باید به سلاح جهاد تبیین مجهز شویم. جهاد تبیین مهمترین وظیفه و رسالت اهل رسانه است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری جهاد تبیین یک فریضه‌ی قطعی و یک فریضه‌ی فوری است. آنچه در تبیین مدنظر است، زدودن غبار بدفهمی، تحریف و کج‌فهمی از مفاهیم و معارف انقلاب اسلامی و همچنین فهمیدن تحلیل‌های نادرست، غلط و مغرضانه از رویدادها و پیشگیری از تحریف و دریافت نادرست است؛ بنابراین، تبیین در جهت روشنگری است، بدون جهت‌گیری خاصی که بخواهیم مطلبی را توجیه کنیم یا امر نادرستی را درست جلوه دهیم. تبیین یکی از راهکارهای جذب حداکثری در برابر طرد و راندن کسانی است که احیاناً برداشت صحیحی از حقایق انقلاب و جامعه ندارند و بر اثر تبلیغات و القائات دیگران، دچار تحلیل غلط از واقعیات می‌شوند.

گفتنی است در انتهای نشست اعضای حاضر در جلسه به بیان سوالات و پیشنهادات خود پرداختند و بحث و تبادل نظر درخصوص انعکاس اخبار صحیح عملکرد و اقدامات ادارات و بهره‌گیری از فضای مجازی در راستای روشنگری و اطلاع‌رسانی در جامعه انجام گرفت.

 

کد خبر 111510

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد