انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک میان اداره کل بهزیستی و مرکز خدمات حوزه های علمیه استان گیلان

تفاهمنامه همکاری مشترک میان اداره کل بهزیستی و مرکز خدمات حوزه های علمیه استان گیلان در جهت خدمت رسانی به جامعه هدف و ایجاد تعاملات دو نهاد؛ با امضای آریا طوفانی مدیرکل بهزیستی گیلان و حجت الاسلام محمد لاکانی مدیرکل مرکزخدمات حوزه های علمیه گیلان منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی بهزیستی گیلان؛ آئین انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک میان اداره کل بهزیستی و مرکز خدمات حوزه های علمیه استان گیلان، صبح روز یکشنبه هفدهم تیرماه؛ با حضور آریا طوفانی مدیرکل بهزیستی گیلان و حجت الاسلام محمد لاکانی مدیرکل مرکزخدمات حوزه های علمیه گیلان و سایر معاونین، روسای دوایر ستادی و کارشناسان دو نهاد در اداره کل بهزیستی گیلان برگزار شد.

در ابتدای این نشست آریا طوفانی مدیرکل بهزیستی استان ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و سوگواری سرور شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، به بیان گزارشی کامل از نحوه فعالیت بهزیستی و خدمت رسانی به مددجویان پرداخت و گفت: خدمت رسانی در سازمان بهزیستی آمیخته ای از عشق و عاطفه است و کارکنان بهزیستی با خلوص نیت و صداقت کامل به مددجویان و توانخواهان ارائه خدمت می نمایند.

وی در ادامه،  انعقاد این تفاهم نامه را گامی مهم برای اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در راستای خدمت رسانی به جامعه هدف برشمرد و گفت: با همکاری و تعامل متقابل بین دو نهاد، قطعا اجرای برنامه های فرهنگی و مذهبی در سطح ادارات و مراکز تابعه بهزیستی استان گسترش خواهد یافت.

طوفانی همچنین ، ترویج مسائل اخلاقی و اعتقادی در بین مددجویان مراکز تحت نظارت را یکی از راه های کنترل و کاهش آسیبهای اجتماعی دانست و افزود: قطعا بسیاری از ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی از عدم آگاهی و پایبند نبودن افراد به مسائل اعتقادی و باورهای دینی نشأت می گیرد و امید است تا با همیاری این دو نهاد و استفاده از ظرفیت های موجود خدمات قابل توجهی به مددجویان تحت پوشش بهزیستی در این باره  ارائه شود.

وی در ادامه یاد و خاطره شهید جمهور آیت الله سید ابراهیم رئیسی و سایر شهدای خدمت را گرامی داشت و گفت: شهید رئیسی همواره در طول مدت خدمت پربرکت خود نگاه ویژه ای به سازمان بهزیستی داشتند و طی تصمیمات و تمهیداتی که توسط دولت شهید رئیسی اتخاذ گردید تمامی پشت نوبتی ها به چرخه دریافت خدمات و مستمری بهزیستی اضافه شدند و تا امروز کلیه مددجویان از خدمات مستقیم وغیر مستقیم بهزیستی بهره مند می شوند.

مدیرکل بهزیستی گیلان در خاتمه ضمن ابراز خرسندی از انعقاد این تفاهنمامه، خواهان  گسترش همکاری دو نهاد در راستای خدمت رسانی به جامعه هدف بهزیستی شد و بر لزوم برپایی دوره های آموزشی ویژه اقشار مختلف جامعه هدف بهزیستی در ادارات و مراکز تحت نظارت تاکید کرد.

همچنین حجت الاسلام محمد لاکانی مدیرکل مرکزخدمات حوزه های علمیه استان گیلان نیز از انعقاد این تفاهم نامه ابراز خرسندی کرد و گفت: جنس خدمت رسانی در بهزیستی با سایر ارگانها تفاوت دارد و از این روی بر همگان وظیفه است تا با همکاری با این نهاد خدمت رسان ، بسیاری از نیازهای محرومین و نیازمندان را تامین نمائیم.

وی در ادامه بر لزوم هم افزایی و هماهنگی بیشتر دو نهاد تاکید کرد و هرگونه مساعت و آمادگی لازم در جهت اجرای مفاد تفاهم نامه را اعلام نمود.

گفتنی است برنامه ریزی جهت تدوین محتوای تربیتی و آموزشی ویژه فرزندان مراکز تحت نظارت بهزیستی، آموزش مفاهیم اعتقادی و باورهای مذهبی در مراکز امور آسیب دیدگان اجتماعی و سایر مراکز تحت نظارت، نظارت بر نحوه تربیت و محتواهای آموزشی و ابعاد معنوی و مذهبی فرزندان مراکز تحت نظارت و جامعه هدف، ارتقاء سطح توانمندی های فرهنگی مذهبی جامعه هدف، ترغیب و تشویق اقشار تحت حمایت به استقاده از فرصت های آموزشی، مذهبی، فرهنگی و هنری پدیدآمده، تولید محتوای مشترک در خصوص پیشگیری از خشونت های خانگی، تعمیق و تحکیم روابط و تعاملات مشترک با سایر دستگاه ها جهت استفاده از ظرفیت های متقابل، هموارسازی مسیر دستیابی اقشار تحت حمایت بهزیستی به امکانات آموزشی فرهنگی و انجام پروژه های مطالعاتی و پژوهشی مشترک از جمله اهداف این تفاهم نامه همکاری مشترک میان اداره کل بهزیستی و مرکز مرکزخدمات حوزه های علمیه گیلان بود

کد خبر 111489

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد