هشدار صدا و سیما درباره تب دنگی

| شهریور و مهر همه‌گیر می‌شود؛ امروز وقت پیشگیری است.

به گــزارش روابـط‌عمـومی اداره‌کـل بهـــزیستی استـان کرمانشـــاه؛

راه‌های پیشگیری از ابتلا به تب دنگی؛

. تب دنگی یک بیماری ویروسی است که توسط پشه آئدس منتقل می‌شود، از آنجا که پشه آئدس در جای گرم و مرطوب زندگی و تخم‌ریزی می‌کند، در مناطقی مانند گرگان، مازندران، هرمزگان و بوشهر خطر انتقال بیشتر است.

. پشه آئدس به بوی لاستیک علاقه داشته و در آنجا زندگی می‌کند، آب‌های راکد و تمیز از دیگر مکان‌های مورد علاقه این پشه است که شرایط رشد و تکثیرش را فراهم می‌کند. آب‌های راکد زیر گلدان و آب راکد موجود در صفحه زیرین کولرهای آبی از مکان‌های خطرناکی است که پشه آئدس در آن زندگی‌ می‌کند.

. تب ناگهانی، درد شدید استخوان، درد عضلانی، درد در ناحیه چشم‌ها و ظهور بثورات جلدی از مهم‌ترین نشانه‌های این بیماری است.

. در زمان ابتلا به این ویروس باید مایعات مصرف و استراحت شود، این بیماری معمولاً تا زمان بهبود ۲ تا ۳ هفته طول می‌کشد. زمان گزش پشه تا بروز علائم‌ هم ۲ تا ۷ روز است.

. پشه آئدس از نظر ظاهری طول یک سانتی متری دارد و حالت رنگارنگ است، نسبت به پشه‌های دیگر بزرگ‌تر است و به آن ببر آسیایی می‌گویند.

. مردم هنگام مسافرت مراقب گزش پشه‌ها باشند، لباس‌های آستین بلند بپوشند، از کرم‌های دافع حشرات استفاده شود و اگر دچار علائمی نظیر تب ناگهانی شدند، هرچه سریع‌تر به مراکز درمانی مراجعه کنند.


بـرای پیوستـن به کانـال اداره‌کل بهـــزیستی استـان کرمانشــاه در پیام‌رسان ایتــا، اینجــــا را لمس کنیـد

کد خبر 111360

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد