فراخوان تاسیس خانه کودک و نوجوان" تارک"

فراخوان تاسیس خانه کودک و نوجوان" تارک" پسران و دختران ۱۸-۱۲ سال منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی، اداره کل بهزیستی استان اصفهان بر اساس جزء۸بند پ ماده ۵۷ فانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور قانون تشکیل سازمان بهزیستی و همچنین  بند ۲ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت مصوب ۱۳۸۰/۱۱/۲۷مجلس شورای اسلامی صدور پروانه فعالیت، و با عنایت به فصل۱۰ دستورالعمل تخصصی مراقبت وپرورش کودکان و نوجوانان تحت سرپرستی سازمان بهزیستی در خانه‌های شبانه روزی"خانه تارک" که وظیفه مراقبت  شبانه روزی و ارائه خدمات تخصصی به کودکان  دچار اختلالات هیجانی رفتاری را عهده‌دار است، اقدام به اعلام فراخوان تاسیس خانه ویژه پسران و دختران ۱۸-۱۲سال در شهرستان‌های اصفهان، خمینی‌شهر، نجف‌آباد، فلاورجان، برخوار، شاهین‌شهر نموده است که توسط اشخاص حقوقی با کسب پروانه از سازمان بهزیستی تاسیس می‌شود و تحت نظارت آن سازمان به ارائه خدمات تخصصی، تعریف شده در دستورالعمل بپردازد.

 لذا افراد علاقمند که دارای شرایط عمومی و اختصاصی به شرح ذیل می‌باشند، می‌توانند تا تاریخ ۱۴۰۳/۴/۳۱ بهزیستی شهرستان مربوطه مراجعه و درخواست خود را ارائه نمایند. شایان ذکر است پرداخت یارانه منوط به تخصیص اعتبار از طرف سازمان بهزیستی کشور می‌باشد و همچنین حمایت‌های مالی ویژه صورت خواهد پذیرفت.

شرح وظایف مرکز: مداخلاتی که در خانه‌های تارک انجام می‌گیرد چند جانبه بود  و در حوزه‌های چندگانه ارائه می‌گردد. مؤلفه‌های مداخلات عبارتند از:

آموزش رفتاری به مربیان خانه مبدا و حمایت از کودکان در صورت بازگشت فرزند به خانه کودکان. به همین منظور روانشناس خانه مبدأ باید به‌طور هفتگی از پیشرفت کار مطلع و امور فرزند را پیگیری نماید.

 آموزش مهارت‌های اجتماعی ومهارت‌های زندگی برای کودکان

 ارائه خدمات مشاوره و رواندرمانی برای کودکان

مداخلات رفتاری مدرسه‌محور و حمایت‌های تحصیلی

مشورت‌های روان‌پزشکی و مدیریت درمان دارویی در صورت نیاز

استفاده از درمان‌های بستری و ارجاع بر اساس تیم مراقبت

ارائه خدمات مشاوره‌ای و روان‌شناختی برای والدین زیستی یا سایر منابع پس از ترخیص و انتقال از خانه تارک

آموزش رفتاری والدین و حمایت از والدین (در صورت وجود والدین و دسترسی به آنان در فرایند مداخلات) در طی اقامت فرزندان در خانه‌های تارک والدین یا بستگان نزدیک (در صورت وجود) باید فعالانه درگیر فرایند توانمندسازی روانی اجتماعی فرزندان و بازگشت آن‌ها به خانواده شوند.

برای دریافت دستورالعمل اینجا کلیک کنید.

کد خبر 111130

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد