اجرای طرح رتبه بندی مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد در استان گیلان

مدیرکل بهزیستی گیلان از اجرای طرح رتبه بندی مراکز اقامتی بهبود و بازتوانی افراد با اختلال مصرف مواد در استان گیلان خبر داد و گفت: این طرح با هدف ارتقای کیفیت و کنترل مراکز ترک اعتیاد تحت نظارت انجام می شود.

آریا طوفانی به جزئیات و اهداف این طرح اشاره کرد و افزود: ارائه نمای کلی از وضعیت مراکز اقامتی و ایجاد یک پایگاه اطلاعات کامل و جامع از کیفیت خدمات و فعالیت مراکز اقامتی و همچنین اطمینان از رعایت استانداردهای ارائه خدمات در این مراکز به موجب ابلاغ شیوه نامه رتبه بندی مراکز اقامتی پس از ارائه آموزش های تخصصی به مسئولین مراکز و فرصت لازم جهت خود ارزیابی به ایشان، از جمله اهدافی است که در این طرح اجرا خواهند شد.

مدیرکل بهزیستی گیلان در ادامه یادآور شد: این طرح با همکاری کمیته استانی و کارشناسانی از واحد حراست و بازرسی و دفتر اعتیاد معاونت توسعه پیشگیری پس از انجام خود ارزیابی توسط مسئول فنی مرکز به صوررت رسمی از مورخ ۱۴۰۳/۳/۲۹ آغاز شده است و تا مورخ ۱۴۰۳/۴/۲۰ ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: در طی این مدت از ۳۵ مرکز اقامتی فعال در سطح استان که در ۱۲ شهرستان پراکنده هستند، براساس چک لیست نظارتی، رتبه بندی انجام می شود .

طوفانی رعایت کلیه مسائل ایمنی و نظارتی را از ضروریات اجازه فعالیت مراکز تحت نظارت دانست و گفت: در این خصوص برخی شاخصهای حیاتی از جمله در دسترس بودن کپسول های اتش نشانی فعال و استاندارد، حضور مسئول فنی در مرکز مطابق با دستور العمل های مربوطه، فعال بودن دوربین های مداربسته و فعال بودن سیستم هشدار حریق مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیرکل بهزیستی گیلان در پایان با اشاره به اینکه کنترل کیفی مراکز تحت نظارت بهزیستی از اهم وظایف این سازمان است، اظهار داشت: چگونگی اجرای صحیح دستورالعمل ها از موضوعات مهمی است که کارشناسان بهزیستی و مسئولین مراکز می بایست نسبت به انجام آن دقت نظر لازم  را به خرج دهند.

کد خبر 111077

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

خدمات الکترونیک پرکاربرد